|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SMS ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2005 Sted: Ølstykke - DK Status: Offline Point: 123 |
![]() Sendt: 21-August-2006 kl. 16:26 |
Hej. Jeg har en Sony RDR HX1000 DVD Recorder som jeg bl.a. bruger til at brænde hjemmelavede videofilm på. Jeg overfører filmene fra computeren ved hjælp af Pinacle 9. Overførelsen foregår via firewire til Recorderen og alt er i sin skønneste orden. Nu har jeg så købt en Panasonic EH65 som også har Firewire indgang på fronten men jeg kan ikke få noget signal fra computeren igennem. Panasonic’en siger at der ikke er noget signal, at jeg skal starte afspilningen, men computeren fortæller at der ikke er nogen forbindelse til en recorder. Det mærkelige er at Sony’en virker perfekt men jeg kan ikke på Panasonic’en til at virke. Er der en som kan hjælpe. Hvis jeg ikke kan få det til at virke har jeg ikke meget at bruge Panasonic’en til. Redigeret af SMS - 21-August-2006 kl. 19:30 |
|
/ Venlig hilsen Søren.
|
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Måske er det her et dumt spørgsmål, men nogen gange er det bare en simpel lille detalje, man lige har overset: Husker du at skifte til 'DV In' på remoten med "Input Select"-tasten på remoten, inden overførslen? Ellers er det ikke sikkert, at der kommer noget igennem ....... |
|
![]() |
|
SMS ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2005 Sted: Ølstykke - DK Status: Offline Point: 123 |
![]() |
Hej Musicus. |
|
/ Venlig hilsen Søren.
|
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Hmmm ..... Hvordan gør du så helt præcist, når computeren er tilsluttet DMR-EH65, og du vil overføre en optagelse til harddisken? Den skrabede danske manual er jo ikke til nogen nytte her, men i en engelsk-sprogede udgave er der på side 58 en brugsanvisning, under kapitlet: "DV automatic recording (DV Auto Rec)". Er det den samme fremgangsmåde, du selv bruger? Redigeret af musicus - 21-August-2006 kl. 23:53 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har ikke selv arbejdet med DV recording, men ved at kigge nærmere på kapitlet om 'DV Automatic Recording', opdagede jeg at der nederst på siden - under NOTE - står følgende vigtige oplysning: "The DV input on this unit is for use with DV equipment only. (It cannot be connected to a computer, etc.)" Så der var desværre en naturlig forklaring på, at du ikke kunne få det til at virke. Beklager. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen Musicus.
Ja jeg kiggede på din opfordring også i den engelske manual, jeg havde kun set i den danske og svenske men nu ser jeg desværre også at det ikke kan lade sig gøre det er godt nok en streg i regningen, jeg gik da udfra at når der står at der er DV ingang så opfylder de reglerne så derfor købte jeg maskinen, det var primært for at overføre film fra computeren. Desværre har jeg haft den over 14 dage så jeg kan ikke levere den tilbage. ÆV. ![]() Men tak for din hjælp Musicus. |
|
/ Venlig hilsen Søren.
|
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
Hej SMS,
Jeg synes nu ikke du skal opgive helt endnu - det er vist de færreste recordere der officielt understøtter overførsel fra PC, og selv Pinnacle skriver at Studio9 ikke kan overføre til Settop-DVD (men det kan jo øjensynligt godt lade sig gøre alligevel). Har du evt. prøvet først at tilslutte dit DV kamera til EH65 optageren - og fået signal igennem herfra, for at trække stikket ud af optageren og isætte kablet fra PC'en istedet? (blot for at forsøge at få EH65'eren til at aktivere DV-indgangen). Alternativt findes der måske DV værktøjer til PC'en der kan aktivere DV-udgangen, selvom der ikke er enheder forbundet. Har du evt. forsøgt at starte Studio mens Sony optageren er tilsluttet - og undervejs taget stikket ud af HX1000 optageren og sat det i EH65'eren (mens DV er valgt på EH65)? Blot et par ting jeg kunne forestille mig at forsøge... /Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Laursen. Jeg har ikke prøvet de muligheder du nævner men vil prøve. Desværre kan jeg ikke prøve at sætte mit kamera til EH65'eren da jeg kun har firewire kabler med 6 til 4 forbindelser (Min computer har kun 6 pin firewire stik) og hvis jeg skal forbinde kameraet skal jeg bruge et kabel med 4 til 4 pin. Jeg vil så prøve at forbinde computeren til HX1000, det er nødvendig for at Pinnacle 9 kan aktiveres (Kan ikke aktiveres med EH65'eren tilsluttet) og så senere flytte stikket over i EH65'eren, hvis det lykkes syntes jeg alligevel at det er noget rod. |
|
/ Venlig hilsen Søren.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har nu prøvet at tvinge Pinnacle igang ved at tilslutte HX1000'eren, det virker fint hvorefter jeg tog firewire stikket ud og satte det i EH65'eren med samme resultat, den meddeler på skærmen "Cannot detect proper DV signal" men comupteren køre fint videre med filmen.
Det kan åbenbart ikke lade sig gøre.... |
|
/ Venlig hilsen Søren.
|
|
![]() |
|
![]() |
Min egen returret på produktet udløber efter i morgen - onsdag - men jeg har faktisk besluttet mig for at beholde den. Også selv om der lige er et par småting ved recorderen, som jeg absolut heller ikke er helt tilfreds med. Men ved at veje fordele og ulemper op imod hinanden er jeg alligevel kommet til den konklusion, at denne recorder bestemt ikke er noget dårligt køb. Men ærgerligt, at den ikke lige levede op til dine forventninger - og ikke mindst, at returret-perioden er overskredet. (Hvis du har købt den igennem Tape Connection, så vær opmærksom på, at de også tilbyder 30 dages ombytningsret .... ) Men ellers: Hvad med at sætte den til salg her? Der lader jo fortsat til at være stor interesse for denne model, så det er nok ikke umuligt at du kan få en fornuftig pris for den. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |