recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye højtalere til hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye højtalere til hjemmebio

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tabbycph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2014
Sted: Kbh S
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tabbycph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nye højtalere til hjemmebio
    Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 11:54
Hej Alle, vi har pt en stue/hjemembio, der ikke er helt optimal, derfor flyttes den til andet sted i lejlighed, hvor der nedrives nogle vægge og i den forbindelse vil jeg gerne udskifte de 3 fronter vi har, følgende har vi:
Marantz 7010
Marantz 7055 forstærker
2 stk Triangle Gaia fronter og
1 stk Monitor Audio Gold 150 Center
6 stk Triangle Heyda som surround og loft
2 stk Triangle Tetris 320 subs

Kører pt 5.2.4 og udvider til 7.2.4

Hvad kan anbefales?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tabbycph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 20:48
Vil JBL Synthesis SAM3VA http://www.jblsynthesis.com/productdetail/sam3va.html være gode ? Jeg vil prøve og få nogle på prøve, når bioen er færdig.
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 21:26
Jeg synes JBL, og Klipsch har en super fed Bio lyd :)
MK er der mange der got kan lide - men de andre fanger personligt mig mere :)
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1008
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 01:33
Personligt er jeg mk fan, men har også hørt jbl og klipsch de spiller også godt, men ikke noget fanger mig helt vildt. Mest pga. Syns at man skal godt op i modellerne hos jbl før det bliver sjovt og godt, men så ender det med at koste mega mange penge.
Klipsch spiller godt, men syns de farver lyden for meget til min smag. Men de ligger i godt prisleje hvor mange kan være med.
Men min favorit er selvfølgelig min egen mk s150 serie.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tabbycph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 11:50
Har hørt og læst, at klipsch er meget lyse i diskanten og det er jeg ikke til.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 12:04
bortset fra Klipsch , har jeg haft Mk s150 samt den aktive version. Har også haft Procella P6 og har pr JBL SAM3.( under samme forhold )
JBL er selvfølgelig en dyrere højtaler. Men det som MK og Procella kan til sammen. det kan SAM3 alene. Min mening - de er bare i en anden klasse. Men lyd er jo subjektivt. Det er eks dynamik ikke
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tabbycph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 12:09
Jeg hælder også mere og mere til JBL SAM3, men konen er ikke glad for prisen.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af tabbycph tabbycph skrev:

Jeg hælder også mere og mere til JBL SAM3, men konen er ikke glad for prisen.

det er de aldrig :-)
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 12:36
Hvad med JBL LSR705 eller 708 ? har ikke selv hørt dem endnu men priserne er noget lavere end SAM3
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Hvad med <span style="font-family: Verdana; font-size: 11px;">JBL LSR705 eller 708 ? har ikke selv hørt dem endnu men priserne er noget lavere end SAM3</span>

så vidt jeg ved KRÆVER de DSP.
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Hvad med <span style="font-family: Verdana; font-size: 11px;">JBL LSR705 eller 708 ? har ikke selv hørt dem endnu men priserne er noget lavere end SAM3</span>

så vidt jeg ved KRÆVER de DSP.

Det der sådan ud. Så bare en nyhed om dem for noget tid siden og synes de så interessante ud.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu