|
Støj - clean power - hjælp |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | ||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Når jeg tog lige og så lidt på det igen, den før omskrevet trukket stel forbindelse blev nu sat på stel på udgangen af RCA L på subben, voila. Det fik altså umiddelbart fjernet det sidste brum, jeg har skruet helt op for volumen på sub og kan intet mærke i membranen mere, skal ned og lytte men der lidt for meget rumstering i huset lige nu, umiddelbart ingen brum heller ikke når receiveren og sat modtageren er slukket.
Jeg ved brumsløjfer kan være drilsk og svære at ophæve, men at en stel monteret på denne måde tilsynladende gjorde forskellen giver jo umiddelbart ingen mening.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
Mathiasdela ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 73 |
|
Det lyder godt nok underligt men må prøve og se om jeg også kan gøre det..
Begge min subs og receiver er sat i samme stikkontakt. Har også prøvet i hver sin og slukke alt andet udstyr osv, uden held.. Hvis jeg, som Potter også skriver, kun har AC kablet i, så er der meget meget lidt brum, men så snart det kommer i, vupti.. Har også støj i min receivers højtalerkanaler, det underlige er der at det primært er i de to frontkanaler. Den har været til test uden de havde nogle problemer. |
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
|
Du eliminerer spændingsforskellen mellem sub og AVR ved at forbinde stel AVR med RCA sub (som også er stel). Det giver sådan set OK mening, bortset fra at skærmen i kablet burde stå for spændingsudligningen i forvejen. Men hvis ikke skærmens impedans er lav nok vil der induceres hørbar brum, hvis der løber en lille strøm i skærmen. Det er nok det du har afhjulpet med en ekstra forbindelse.
|
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
|
Du burde få en til at komme og hjælpe dig. Det må være ulideligt at have så dyrt udstyr som ikke piller. Du skal hverken have støj eller brum, men det er meget vanskeligt at gennemskue hvad der foregår ud fra det du skriver.
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
![]() |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
Mathiasdela ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 73 |
|
Ja, men hvem kan evt hjælpe? En herinde der kan/vil, eller hvem kan jeg få fat på :-)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |