recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af sub. (Brugt)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af sub. (Brugt)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af sub. (Brugt)
    Sendt: 06-November-2016 kl. 22:03
Hej folkens.

Er i gang med og finde en fornuftig brugt sub, jeg har en rimelig "stor" stue (50kvm) har ikke lyst til og bruge en masse penge. Så regner ikke med og finde noget der kan spille rummet op.

Har fundet følgende:

Earthquake MiniMe v12.
Velodyne SPL 1200 Ultra.
B&W PV1.

Alle ligger i 5-5500kr klassen, hvilke af disse ville være bedst ? Eller burde jeg kigge på andre modeller ?

PFT folkens :)

PS. Har ikke meget forstand på den slags.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 10:48
Ift pv1 så finder du en 5-7 årig brugt en til 5-5500kr. De får meget mere lyd ved eks den velodyne, som eks har eq der virkelig gør en forskel. Den vil dog også være brugt.

Personligt var jeg længe overvejende på spl 1200, men endte med en Svs sb2000 istedet og har bestemt ikke fortrudt min købt. Kan ikke helt huske hvad jeg gav, måske 6000kr.

Av connection har nogengange en demo til nedsat pris

Redigeret af Bromberg5 - 07-November-2016 kl. 10:48
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 17:17
Hejsa tak for svaret, det var også kun brugte subs jeg har kigget på. Er for nærig til og købe nyt :P

Men af de 3 er jeg nok også mest selv til SPL 1200, så tror jeg vil kigge efter sårn en. Har også kigge en del efter noget fra SVS det virker som et godt købt også (Bang for the Buck)

Men er der ellers andet og kigge efter i den prisklasse folkens ?

Mvh.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 23:18
Har du set på følgende side ved HiFi-Freaks?

https://hifi-freaks.dk/webshop//messeoprydningen.php

Der er tre subwoofere mellem 3.700 og 4.400 kr., som er B-Stock, da de fx har været brugt på den nylige Hi-Fi messe i København.

Den vejledende pris er ellers mellem kr. 6.145 og 7.235, så der har du mulighed for at sprænge din prisramme, uden produkterne har været brugt synderligt, som jeg lige læser det.

Mærket hedder EarthQuake og skulle som SVS give noget for pengene.

Mvh. Jørgensen
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 17:16
Tak Jørgensen det vil jeg da lige kigge på :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu