|
God billig studiepc? Købt |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-August-2014 kl. 20:13 |
For et års tid siden blev jeg vejledt til en, for mig fornuftig pc, med en i3 processor, og en hybrid harddisk.
Nu mangler hjemmet endnu en, og igen stadig på su, så prisen må gerne være lav. Nogen der er stødt på noget, eller kan vejlede i junglen om, hvilke cpu'er der må købes. Ja ved godt jeg ikke får i7 og lignende, men den skal også kun bruges til office og internet. Men derfor må den gerne kunne multitaske med et fornuftigt overskud, og gerne starte hurtigt. Minimum 14" På forhånd tak Redigeret af aerik - 29-August-2014 kl. 08:18 |
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vil en af disse være fornuftige til dette brug?
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/HP15R084NO/hp-15-6-laptop-med-500gb-perfekt-til-studiet http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/ACNXML8ED006/acer-aspire-e5-571-15-6-barbar-computer-sort Eller er en processor som Intel Celeron N2930 faktisk et bedre valg? Den er firekernet og med en højere clockfrekvens. Redigeret af aerik - 19-August-2014 kl. 20:25 |
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
Hvis den skal være hurtigere end den du har nu, så er det kun kraftigere processor (i5/i7 hvis det skal være Intel) mere RAM og hybrid hardisk eller helst SSD, der virker. Med Windows 8 kan du opnå væsentlig hurtigere boot up end Windows 7, så det kan erstatte en hybrid disk. Men hvis du vil have al software til at starte hurtigt, så er der ingen vej uden om SSD. Det vil give et større boost i starttid end at gå fra i3 til fx. i5 Multitaskning kræver derimod processorkraft og RAM, så jo mere jo bedre. En laptop med min. 14" skærm, i5 og SSD får du dog næppe for under 5.000 kr. Redigeret af longjohn2 - 20-August-2014 kl. 11:28 |
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
Redigeret af longjohn2 - 20-August-2014 kl. 13:45 |
|
![]() |
|
Jeg takker, kigger lige lidt på det. Overvejer lidt en løsning med en windows tablet i stedet måske, og så lade den nuværende pc klare opgaverne mhvor den større skærm er påkrævet.
|
|
![]() |
|
Efter lidt søgen, blev det til en ny 14" ultrabook med en i5 processor 500 gb hdd og 32 gb ssd og 4 gb ram. Mon ikke den klare det de næste to år.
Pris 2999, så su venlig |
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Det lyder meget billigt.
Hvilken model er det og hvor har du købt den?
|
|
![]() |
|
Godt nok en medion, er ikke lige i nærheden af modelnummer pt. Men den lokale Aldi havde oprydningsudsalg af elektronik
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |