|
Vortexbox (Linux) og Windows i samme maskine? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
flex195 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-September-2014 kl. 09:29 |
Hej alle.
Har brug for lidt hjælp, har to maskiner stående: Maskine 1 : en gammel desktop pentium 4 3.0ghz (højt strømforbrug) hvor der er installeret et styresystem der hedder Vortexbox (skulle være baseret på Linux) til at streame musik til Squeezebox produkter. Maskine 2 : HFX Classic dualcore passiv kølet mediecenter, der bruges som server til Plex osv hvor der er installeret Windows 7. Mit spørgsmål : Kan jeg flytte harddisken med Vortexbox installeret, over i mediecenteret så jeg sparer den gamle desktop computer væk og derved sparer noget strøm? uden der blir nogen konflikter med de to styresystemer? eller er det helt umuligt ![]() Redigeret af flex195 - 13-September-2014 kl. 09:30 |
|
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så skal du jo under opstart ind og vælge hvilken HDD den skal boote fra.
Alternativ er at du installere VirtualBox og kører Vortexbox virtuelt på din Win7 maskine.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Hvorfor installerer du ikke bare et tilsvarende Windows program, på dit mediecenter, til at stream'e til dine Squeeze-enheder?
M.v.h. |
|
![]() |
|
flex195 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
Fordi samtlige playlists osv ligger på den harddisk og selve vortexbox programmet er genialt i forhold til squeezecenter man installere på en Windows pc
![]() |
|
Mvh Brian
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
så eksporter playlists. den slags plejer at ligge i helt alm xml format. Så det burde ikke være noget problem at importere dem igen.
Men som Kim siger - du kan ikke køre to OS'er på samme tid med mindre du virtualiserer den ene. (og det lyder umiddelbart som lidt over niveau på nuværende tidspunkt. - men du kan sagtens lege med det inden og lære om det) |
|
![]() |
|
Har prøvet at kopier mappen med musik fra vortexbox til mediecenteret, for derefter at kopier playlists over i mappen med playlists i mediecenteret, men den vil ikke godkende dem, den finder i hvert fald ikke numrene. Det må være fordi stien ikke er rigtig tænker jeg eller tager jeg fejl? For kunne det lade sig gøre var det jo langt det nemmeste ;-)
|
|
Mvh Brian
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Ligger de ikke bare som XLM fil som du kan redigerer i Åben dem og kik - som du selv skriver er stien nok ikke rigtig mere.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Det er m3u filer, synes ikke lige jeg kan finde et program til at åbne dem?
|
|
Mvh Brian
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
øhhh m3u blev oprindeligt lavet af winamp :-)
Så der vil du altid kunne importere dem. men struktur mæssigt kan det meget vel tænkes at vortex har smidt absolutte stier ind i playlisten, men playlister og filer skal helst ligge præcist som de gjorde på linuxboxen hvis der er brugt relative stier. Ellers kan de selvsagt ikke bruges til noget som helst. |
|
![]() |
|
Tak for jeres hjælp :-)
Har makket en del med det og blir vist nødt til at kaste håndklædet i ringen, jeg kan ikke finde et program hvor jeg kan komme ind og ændre i stien på de forskellige playlists :-( så jeg blir nok nødt til at lave playlists på ny hvilket er temmelig omfattende :-) Mvh Brian |
|
Mvh Brian
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |