recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eizo ScanFlex EV3237 eller Samsung UD9740
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eizo ScanFlex EV3237 eller Samsung UD9740

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
louise Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér louise Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Eizo ScanFlex EV3237 eller Samsung UD9740
    Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 13:19
Hej
Jeg kunne godt tænke mig denne 4K skærm til bl.a. visning af mine fotos for at få så god detaljering og skarphed som muligt
[COLOR=#800080">http://www.edbpriser.dk[...">[/COLOR">
Derudover skal den bruges til almindelig netsøgning og få små mindre spil.
Hvor ville i købe skærmen? Komplett giver 45 dages returret og tænker på at vælge dem.
Eizo kommer senere med ColorEgde 4K 24 og 31" skærme, men de bliver sikkert meget dyre [COLOR=#800080">http://www.photographyblog.com[...">[/COLOR"> Ville i vente på dem? Jeg får ikke brug for at fotoredigere særlig meget.

Er forskellen på ScanFlex og ColorEgde "kun" muligheden for at justere farverne 100% ind? Er der forskel på sortniveauet?

Tror i, den kommende fra Samsung vil være et bedre valg?

Redigeret af louise - 09-Oktober-2014 kl. 11:30
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 23:24
og din computer kan håndtere 4K - ellers er det ikke sjovt at give så mange penge. Nu er jeg ganske vist en smule med ben i begge lejre. Har haft en eizo i 6år (en af de gamle crt fra 93 og frem) og elskede den. Det var så afgjort et af de bedste køb jeg nogensinde har gjort (brugte den også med TV-kort i computer. Var langt bedre med sådan en 17" fremfor alle de andres elendige crap samsung/sony tv'er.
Jeg har dog også nu en Samsung T240 - dengang også deres topmodel, og deres topmodeller er generelt rigtigt gode, men køber men en flexscan er en seriøs skærm uden at gå på ret meget kompromis.

Når alt det her så er sagt. - Så må jeg sige jeg tror det er MONSTER overkill til dit forbrug. Ganske enkelt. Du ville ikke kunne se forskellen på en 27" Dell ultrasharp u2714hm. og 4K skærmopløsning er vanvittig småt at se på. Det er vildt mange penge at give for en gang amatørfotobearbejdning.

Men det med spil! - som det er ligenu så glem alt om at spille noget som helst 3D på dem. Du skal have seriøse grafikkræfter (geforce 9 serie, radeon 9 serie) for at kunne lave noget 4K spil og det vil se latterligt ud i 1024x768 på en 4K skærm.
Til top
louise Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Januar-2007
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér louise Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 09:14
Tak for dit indlæg claus_jac
Det er et Asus GTX780 grafikkort og Intel Core I7-4790K 4x4.00GHz cpu, der sidder i min stationære pc'er, så den bør kunne håndtere 4K.
Jeg har prøvet en Asus PB287Q 4K skærm, men den har TN panel og farverne og betragtningsvinklerne er ikke for gode. Men detaljeringen på fotos var rigtig flot. Derfor kan jeg godt tænke mig en IPS 4K skærm i 31-32" istedet for en 27" FHD eller QHD skærm. Men de er dyre og nok for overkill til mit brug.
Hvis jeg beslutter mig for en 31" 4K skærm, tror jeg det må blive Eizo ScanFlex EV3237 selv om den ikke har få mange farver og ikke er fabrikskalibreret, som den kommende Samsung UD9740.

Redigeret af louise - 09-Oktober-2014 kl. 11:29
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu