|
film filer problemer på mac |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 16:43 |
Har fået mig en ny ( brugt ) macbook pro 15 2,6 mid 1012 ikke retina - og er ved at overfører alle ting fra den gl macbook pro. Men har et problem med mine rippede film som ligger i formater som mkv og avi . når de kommer over på den nye mac bliver de til et dokument fil ved navn Unix arkiv som jeg ikke kan bruge til noget - hvad sker der lige ?
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
fordi du ikke har afspillet nogen film endnu. Så systemet ved selvfølgelig ikke hvad det er for en type filer. - hvis du associerer dem med vlc eksempelvis, så vil du kunne se at det er videofiler. Indexering af dem sker jo kun rigtigt hvis du har de rigtige programmer installeret som kender filerne. Det er selvfølgelig ikke noget en computer kan gøre bare lige sådan. MKV og AVI er generelt IKKE noget som apple kender overhovedet. de kender kun mpg og m4v filer (som er deres eget format for h.264 baserede videofiler, og mpg er selvfølgelig mpeg2)
Så du skal selvfølgelig køre nogle af filerne først og når du har installeret vlc kan du vælge hvilke formater som den skal associeres med. Der er absolut intet galt med din computer. sådan opfører ALLE operativsystemer sig. |
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak - har fundet ud af det. Jeg havde vlc inde ( står på min liste over ting der skal ind ) jeg prøvede så at smide den ud og så ind med den igen - så virkede det. Jeg kunne også bruge QT på den gl mac, men ikke på den nye !
vh.... Nils
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |