Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
BrianKH
Ny bruger
Oprettet: 11-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
|
Emne: Transportskade på en reparation Sendt: 02-Februar-2009 kl. 19:52 |
Jeg vil gerne høre jeres mening om denne sag.
Jeg indleverede min Pionner reciver til rep den 2/10-2008, fordi der var blevet spildt en stor mængde væske ud over den. Ærgeligt, men jeg havde heldigvis en produkt forsikring på den.
Efter knap 3 uger får jeg den igen, hvor de har skiftet en sikring i den. Så de sagde den virkede fint nu, jeg har til at køre i knap 30 min inden den bare gik ud. Endvidere har den fået lavet en ridse på fronten, hvilket jeg ikke var tilfreds med. Så de kom og hentede den igen.
De erkendte at de have ridset den, men Pionner har ikke fronten til den mere som reservedel. Så nu har de tilbudt mig en kompensation, hvilket jeg blankt har afvist. Jeg ønsker de yder mig fuld erstatning for mit køb, da fejlen ene og alene er deres. Jeg vil ikke har en ridset revicer stående, der endvidere har "overlevet" en stor mængde væske.
Det er Infocare der har håndteret reparationen, og jeg er så gal over at dette pinlige sag fra deres side har taget 4 måneder.
Hvad mener I jeg skal gøre ?
|
Philips pfl 47 9703H
Onkyo TX-SR606
PS3
Htpc
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 02-Februar-2009 kl. 22:04 |
Kan du oplyse, hvilken Pioneer receiver vi snakker om og hvor gammel den er? og hvor meget ville du få i kompensation?
|
Datashoppen
Bruger
Oprettet: 15-December-2008
Point: 52
|
Sendt: 03-Februar-2009 kl. 07:18 |
BrianKH skrev:
Jeg vil gerne høre jeres mening om denne sag.
Jeg indleverede min Pionner reciver til rep den 2/10-2008, fordi der var blevet spildt en stor mængde væske ud over den. Ærgeligt, men jeg havde heldigvis en produkt forsikring på den.
Efter knap 3 uger får jeg den igen, hvor de har skiftet en sikring i den. Så de sagde den virkede fint nu, jeg har til at køre i knap 30 min inden den bare gik ud. Endvidere har den fået lavet en ridse på fronten, hvilket jeg ikke var tilfreds med. Så de kom og hentede den igen.
De erkendte at de have ridset den, men Pionner har ikke fronten til den mere som reservedel. Så nu har de tilbudt mig en kompensation, hvilket jeg blankt har afvist. Jeg ønsker de yder mig fuld erstatning for mit køb, da fejlen ene og alene er deres. Jeg vil ikke har en ridset revicer stående, der endvidere har "overlevet" en stor mængde væske.
Det er Infocare der har håndteret reparationen, og jeg er så gal over at dette pinlige sag fra deres side har taget 4 måneder.
Hvad mener I jeg skal gøre ?
|
Spørgsmålet er om den overhovedet kan repareres, problemet med væske i elektronik er, at fejlen måske først viser sig efter en måned eller to. Hvis væsken ikke kommer ud med det samme, vil elektronikken korrodere langsomt og ødelægge printbaner m.m. DVS. man kan godt få den til at virke ved at skifte sikring, men den vil nok gå i stykker igen og igen og igen pga. ovenstående, hvis de ikke har skiftet hele printet ud der har fået væske.
Det ville være en fordel at få den totalskadet, og så håbe på du får en ordentlig erstatning.
Redigeret af Datashoppen - 03-Februar-2009 kl. 07:33
|
mhaahr
Bruger
Oprettet: 29-December-2008
Point: 79
|
Sendt: 11-Februar-2009 kl. 11:34 |
Hvor har den været til rep (hvilken butik)? Hvilken model er det? Hvad var nyprisen? Hvad synes du er rimeligt (Ny reciver? Hævet Køb?) ?
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 11-Februar-2009 kl. 11:55 |
Firmaet som har kommet til at lave ridsen må have en forsikring der dækker. Problemet er når du siger, at displayet ikke kan skaffes mere. I sådan et tilfælde skal du kompenseres hvad der svare til en tilsvarende receiver. I bund og grund skal du have en ny (samme model). Hvis det heller ikke eksister, så er det her, du som forbruger, bør være fleksibel, for ellers begynder tingene at blive ret vanskelig og kan trække ud.
Et forsikringsselskab kan IKKE skaffe noget der ikke eksister. En forbruger kan IKKE skaffe noget der ikke eksister. Så det nytter ikke du får penge til at købe noget der ikke eksistere, (selvom du måske har ret til det).
Det bedste du kan gøre som forbruger, det er at finde et tilsvarende produkt (evt. nyere model) og foreslå dem, at de betaler for den i stedet.
Men en god ide er lige at gøre op med dig selv, hvad det reelt er du er utilfreds over. Er det ridsen eller den fremtidig risiko pga. væsken du er utilfreds med? Hvis det udelukkende er ridsen, så bør du holde den anden sag ude, da jeg forstår, at der er tale om 2 forskellige sager.
|
|
mhaahr
Bruger
Oprettet: 29-December-2008
Point: 79
|
Sendt: 11-Februar-2009 kl. 12:38 |
Kandersen skrev:
Firmaet som har kommet til at lave ridsen må have en forsikring der dækker. Problemet er når du siger, at displayet ikke kan skaffes mere. I sådan et tilfælde skal du kompenseres hvad der svare til en tilsvarende receiver. I bund og grund skal du have en ny (samme model). Hvis det heller ikke eksister, så er det her, du som forbruger, bør være fleksibel, for ellers begynder tingene at blive ret vanskelig og kan trække ud.
Et forsikringsselskab kan IKKE skaffe noget der ikke eksister. En forbruger kan IKKE skaffe noget der ikke eksister. Så det nytter ikke du får penge til at købe noget der ikke eksistere, (selvom du måske har ret til det).
Det bedste du kan gøre som forbruger, det er at finde et tilsvarende produkt (evt. nyere model) og foreslå dem, at de betaler for den i stedet.
Men en god ide er lige at gøre op med dig selv, hvad det reelt er du er utilfreds over. Er det ridsen eller den fremtidig risiko pga. væsken du er utilfreds med? Hvis det udelukkende er ridsen, så bør du holde den anden sag ude, da jeg forstår, at der er tale om 2 forskellige sager.
|
Hos den forhandler jeg var hos, havde vi da godt nok en forsikring, men med en selvrisiko på over 100.000,- så det er ikke ligefrem en man bruger til daglig.
Butikken skal tage kontakt til Infocare. Infocare skal have recieveren tilsendt, og så skal de have en faktura på en ny reciever af butikken. Derefter skal butikken så skaffe produktet til kunden.
Hvis butikken allerede har erkendt at det er dem (infocare) der har lavet en fejl, og har ridset den, så er det bare at bede butikken om at komme i gang.
Redigeret af mhaahr - 11-Februar-2009 kl. 12:39
|