|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() Sendt: 07-Februar-2009 kl. 02:26 |
I dag dukkede der følgende pressemeddelelse op på erhvervsministeriets hjemmeside:
Lene Espersen: Forbrugerne skal sikres deres ret, når de vinder en sag Det lader altså til, at afgørelser i forbrugerklagenævn endelig bliver bindende. Selv om det er over et år siden, at daværende erhvervsminister Bendt Bendtsen lovede, at han i løbet af foråret 2008 ville kigge på og komme med forslag på området, er det da aldeles glimerende at forslaget nu endelig kommer på bordet. I pressemeddelelsen står der bl.a.:
Jeg må sige, at forslaget er fuldstændig som håbet. Så er det bare at håbe, at det ikke når at blive ændret inden den endelige vedtagelse. Min kommentar på forbrugerdanmark.dk Redigeret af ha9953 - 07-Februar-2009 kl. 02:35 |
|
![]() |
|
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
En god dag at være forbruger.
Det er rart at det er virksomhederne der skal tage sagen til retten, hvis de virkelig mener afgørelsen er forkert. Det har altid virket forkert at det var den der fik ret der skulle tage sagen i retten, typisk fordi virksomheden spekulerede i at det orkede forbrugeren ikke. |
|
![]() |
|
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
Helt enig.
Det vil give en helt anden sitiation fremover, hvis det bliver vedtaget. Firmaerne kan ikke længere trække sagerne i langdrag, ud over den uacceptable sagsbehandlingstid, hos forbrugerklagenævnet. Desuden er der nok heller ikke mange firmaer, der ønsker at bruge omkostninger på at gå i retten. Så ja, det bliver forhåbentlig en go dag for os forbrugere. Go weekend |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Lad os nu se forslaget blive vedtaget. Det er ikke første gange Lene (oa.) har lukket varm luft ud og efterfølgende har "glemt" alt om det. Prøv selv at se på, hvad der er sket med sagsbehandlingstiderne hos FKN. De har ikke ændret sig en tøddel, på trods af at man lovede betydelige forbedringer i 2008. Det er stadigvæk dybt grotesk at en standard procedure for en given vare kan strække sig i halve til hele år. Ydermere synes jeg at forslaget glemmer at tage højde for de firmaer som reelt er pisse ligeglade og som evt. bare betaler, og dermed udnytter den massive lange sagsbehandlingstid i FKN. Det er næsten vigtigere at få stoppet sådanne bedragere end at forbrugerne får medhold og krav om deres erstatning inden for 6 uger. Førstnævnt vil nemlig også kunne nedbringe sagsbehandlingstiden i fremtiden. Men at få en politiker til at fatte noget så simpelt, det er sværere end at vinde 7 rigtige i lotto Redigeret af Kandersen - 11-Februar-2009 kl. 12:08 |
|
![]() |
|
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
Som jeg skriver i indlægget, er der stadig chancer for, at der sker ændringer, så helt enig. Mht. sagsbehandlingstider i forbrugerklagenævnet, har et af regeringens egne udvalg jo været ude at rose regeringen for at sagsbehandlingstiderne er faldet til "hele" 7 måneder!!!!! http://www.forbrugerdanmark.dk/blog/2008/05/29/regeringsudva lg-flot-med-7-maneders-ventetid/ Det tyder jo så nok på, at de mener at 7 måneder er acceptabel!!!!!! Problemet med deres beregninger er bare, at sagsbehandlingstiderne ikke kun var 11 måneder, men var helt oppe på 2 år i nogle tilfælde. Man kan jo så diskutere om de er kommet frem til det rigtige resultat, når udgangspunktet er forkert.... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |