|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
MortenBC ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() Sendt: 09-Februar-2009 kl. 14:23 |
|
Hey Jeg har købt et Play fjernsyn i 5måned 2007 hos laptops.dk. Men nu er højtaleren begyndt og skratte periodisk og der kommer ikke noget billede af og til når man tænder det. Skrev så til laptops hvor jeg har købt det. Hvor de skrev at garantioen kun galt et år. men jeg kunne jo sende det ind også ville de se om det var dækket af reklamationsretten også skrev jeg at alt hvad der ikke er selvforskyldt er vel dækket. Men sådan mener de det ikke. Altså inddirekte siger de at der ikke er noget at komme efter. Gider ikke at undværre mit fjernsyn i 3uger eller mere og køre helt fra århus til vejle, hvis man ikke får noget ud af det. Hvordan er reglerne på området?
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Det høre til under Jura det her. Men som du gengiver det, så er Laptops vist lidt galt afmacheret. Der er ikke noget der hedder 1 års garanti, medmindre det specifikt er nævnt, og dette skal i så tilfælde gøre, at du er bedre stillet end de 2 års reklamations ret du normal vis har under ALLE omstændigheder. Så, det forholder sig sådan, at du har mindst 2 års reklamationsret. Og i de 2 år kan du reklamere over hvad som helst. Er en genstand gået i stykker af sig selv, (dvs. du ikke har gjort noget fysisk for at beskadige det), så behøver du sådan set ikke frygte noget, heller ikke selvom der i købeloven står, at du skal bevise produktet har fejlet efter ½ år. (det ½ år er en formodningsregl, hvor man siger, at hvis et produkt fejler inde for det første ½ år, så har fejlen sandsynligvis været der fra start, og denne periode kan i såfald tolkes som en 100% garanti, hvor produktet vil blive ombyttet eller skaden udbedret uden nogen omkostninger for forbrugeren. Men altså, det er en formodningsregl og ikke en reel garanti). Min erfaring siger mig , at der endnu engang er tale om misforståelser her. Enten har Laptops misforstået dig, eller så er de nogle tosser til at udtryke sig. Hvis ovenstående er hvad de vitterlig mener, så bør nogen henvise dem til at læse og fatte købeloven. Jeg kan anbefale du føre samtalerne med dem på skrift i det tilfælde hvor du evt. skulle have mistro til dem.
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
|
Du har 2 års reklamationsret. Ja du kommer til at undvære TV'et. Men du skal ikke fragte TV til Laptop. Du skal bede dem om at komme og hente TV'et, da det er en stø'rre sag at transporterer. Hvis de brokker sig alt for meget ville jeg straks tage kontakt til forbrugerstyrelsen. www.forbrug.dk
Per |
||
![]() |
||
mhaahr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-December-2008 Status: Offline Point: 79 |
![]() |
|
Hvis han selv har hentet, skal han også selv bringe. Redigeret af Kandersen - 11-Februar-2009 kl. 12:00 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Øhh says who?? At en forbruger selv har valgt at transporter en vare, da denne købte varen, det er ikke ens betydende med, at forbrugeren derved også skal transporter varen ved fejl.
Redigeret af Kandersen - 11-Februar-2009 kl. 12:00 |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
|
NIX Ifølge forbrug http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/ så skal du selv medhjælpe med let transportable genstande. En let transportabel genstand er fx en mobiltelefon, et strygejern og måske også en computer, hvis forbrugeren har bil eller kan bære den. En lille 20" TV kan man måske godt selv transporterer, men bliver det større, så gælder det ikke. |
||
![]() |
||
Aqaitas ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 272 |
![]() |
|
Jeg har haft en reklamation hos dem, da mit samsung fik
pixelfejl. Der lavede de det uden at spørge til købsdato så der var der ikke rigtig noget at komme efter. Det eneste minus var at de havde sendt tvet til Berlin for at blive lavet så der gik små 3 uger hvor jeg måtte undvære mit tv. Det korte af det lang er at de må på en eller anden måde har misforstået hvad du har skrevet. Jeg mener også at have hørt noget med at inden for det første år skal de dække alt og efter 1år skal de bevise det er selvforskyldt for de må lade værd med at dække reperationen... |
||
You tried to stab me trough the neck, but you missed butterfingers!
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
Dette er så en garanti du taler om på 1 år, som visse produkter har, og er ekstra oveni hvad loven giver og kræver.. Ellers er det Kandersens kommentar/beskrivelse som gælder.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |