jeg tror også det handler lidt om det køn dine børn har - er det drenge eller piger ?
vil tro at move er mest en drenge platform (boksning, racer, shooter), kinext er til piger (dance, udklædning, hoppe, springe m.m.) og wii er en blanding - lad os bare kalde det intet køn
Min pige på 7 er vildt begejstret for kinect og min dreng på 2½ står også og hopper med - han har fundet ud af at han kan styre en figur på skærmen ved at bevæge sig (nu mangler han bare at finde ud af spille regler)
- mit valg blev taget ud fra at jeg ikke ønsker at man skal bytte rundt på ledninger, opladning af controllere, trykke bestemte taste kombinationer på tv / anlæg før det er klar - eller i det hele taget være spille ekspert (vide hvilke knapper man skal trykke på) med kinect tænder jeg bare og den er klar - enten til at spille eller se tv, video , musik, billeder m.m. (bortset fra et sofa bord som bør rykkes lidt for optimale forhold.)
selve betjeningen foregår så intuitivt at jeg viste min datter en youtube video og derefter kunne hun selv - både navigere og spille.
en 14 årig teenage dreng er nok ikke så kritisk med det - han trykker på de rigtige knapper og bytter ledningerne rundt - det går ikke i mit hus, med 2 piger.
Men tjek først om du har den fornødne plads til kinect - jeg vil mene at den kræver mindst 2x2½ meter og gerne 2½x3 meter fri plads foran skærm (3 meter fra tv og 2½ meter i breden) - den kan naturligvis godt bruges i sofaen uden bevægelses system - det afhænger af de spil man benytter.
jeg vidste f.eks. ikke at jeg hopper så højt (tænk hvis jeg også havde armene oppe..)
har du ikke pladsen må du nøjes med en move :) - den har sine fordele som jeg vil lade andre fremhæve på godt og ondt.
Hvis du er i tvivl om kinect virker - så kan jeg roligt sige at det gør den - jeg testede den først i electric city hvor de havde en fremme - og var solgt.