recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 eller Wii til børn??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 eller Wii til børn??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 eller Wii til børn??
    Sendt: 14-November-2010 kl. 09:27
3 unger på 5, 5, og 7 år Ouch
Jeg har ikke meget forstand på spilkonsoller. Vi har en gammel Xbox hvor de spiller lidt Crash Bandicot og Dead or alive på.

Jeg vil gerne investere i en spilkonsol med flere spil til dem a'la Mario spil etc.
Wii er jo det nemme - og billige - valg, men hvordan er det med PS3 og det her bevægelses accessorie (Playstation Move). Er det noget der virker?

Jeg har prøvet Wii én gang - den her sportspakke med lidt Tennis, Bowling etc. Sjovt nok, men hvad med alle spillene til unger a'la Mario eller kørespil. Fungerer de de bedst på Wii eller PS3?
Som jeg forstår det er grafikken langt bedre på PS3?

Tak
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 11:21
Mh, du kunne prøve og læse den tråd der omhandler Kinect og Move, da det er lidt samme spørgsmål - det er i hvert fald en der står i samme situation som dig.Smile

Hvis ikke det hjælper, så skal jeg nok svare på dit spørgsmål.

Til top
moller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 13:19
Mine 3 unger har wii og PS3. De er godt nok lidt ældre end dine børn. Mine erfaringer er dog at wii  bliver brugt utroligt lidt i forhold til PS3. Bowling, tennis på wii'en har en vis "nyhedseffekt", men det går hurtigt over.
På PS3 kan du også downloade demoudgaver af spil, noget som mine børn har brugt en del.

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af moller moller skrev:

Mine 3 unger har wii og PS3. De er godt nok lidt ældre end dine børn. Mine erfaringer er dog at wii  bliver brugt utroligt lidt i forhold til PS3. Bowling, tennis på wii'en har en vis "nyhedseffekt", men det går hurtigt over.
På PS3 kan du også downloade demoudgaver af spil, noget som mine børn har brugt en del.

Desværre er demoudvalget bare væsentligt større på Xbox 360
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 21:03
jeg tror også det handler lidt om det køn dine børn har - er det drenge eller piger ?
vil tro at move er mest en drenge platform (boksning, racer, shooter), kinext er til piger (dance, udklædning, hoppe, springe m.m.) og wii er en blanding - lad os bare kalde det intet køn

Min pige på 7 er vildt begejstret for kinect og min dreng på 2½ står også og hopper med - han har fundet ud af at han kan styre en figur på skærmen ved at bevæge sig (nu mangler han bare at finde ud af spille regler)

- mit valg blev taget ud fra at jeg ikke ønsker at man skal bytte rundt på ledninger, opladning af controllere, trykke bestemte taste kombinationer på tv / anlæg før det er klar - eller i det hele taget være spille ekspert (vide hvilke knapper man skal trykke på) med kinect tænder jeg bare og den er klar - enten til at spille eller se tv, video , musik, billeder m.m. (bortset fra et sofa bord som bør rykkes lidt for optimale forhold.)
selve betjeningen foregår så intuitivt at jeg viste min datter en youtube video og derefter kunne hun selv - både navigere og spille.
en 14 årig teenage dreng er nok ikke så kritisk med det - han trykker på de rigtige knapper og bytter ledningerne rundt - det går ikke i mit hus, med 2 piger.

Men tjek først om du har den fornødne plads til kinect - jeg vil mene at den kræver mindst 2x2½ meter og gerne 2½x3 meter fri plads foran skærm (3 meter fra tv og 2½ meter i breden) - den kan naturligvis godt bruges i sofaen uden bevægelses system - det afhænger af de spil man benytter.
jeg vidste f.eks. ikke at jeg hopper så højt (tænk hvis jeg også havde armene oppe..)

har du ikke pladsen må du nøjes med en move :) - den har sine fordele som jeg vil lade andre fremhæve på godt og ondt.

Hvis du er i tvivl om kinect virker - så kan jeg roligt sige at det gør den - jeg testede den først i electric city hvor de havde en fremme - og var solgt.
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Point: 632
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Niels Chr Niels Chr skrev:

jeg tror også det handler lidt om det køn dine børn har - er det drenge eller piger ?
vil tro at move er mest en drenge platform (boksning, racer, shooter), kinext er til piger (dance, udklædning, hoppe, springe m.m.) og wii er en blanding - lad os bare kalde det intet køn

Dreng på 7 år
Dreng på 5 år
Pige på 5 år.

Drengene spiller meget Nintendo DS - Super Mario, Ninja Turtles etc.
Klara spiller lidt Barbie på PC

Spilæ udvalget taler vel for Wii eller?
Er Mario fx. grafisk meget bedre opløsning på en PS3 ift Wii?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu