recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Svagt eller intet YouSee-signal. Problemet løst.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSvagt eller intet YouSee-signal. Problemet løst.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Emne: Svagt eller intet YouSee-signal. Problemet løst.
    Sendt: 12-November-2009 kl. 00:33
Jeg har brugt nogle timer i dag på at hjælpe en person i min bebyggelse i København med at  finde de digitale kanaler i hendes abonnement, Grundpakken, hos YouSee.

Hun har et nyt Samsung der med sikkerhed har en DVB-C MPEG4 tuner indbygget.

En digital søgning, helt efter bogen, finder umiddelbart 181 digitale kanaler. Tv'et kan vise de fundne kanalers navn, fx DR1 eller DR K eller dk4,  og de ligger på de kanalnumre som YouSee anfører i deres digitale kanaloversigt.  Men bortset fra 3 kanaler anføres der "svagt eller intet signal" når en kanal vælges.

De 3  digitale kanaler der vises korrekt er TV2 L (kanalnr. 5), Regionalt/Tegnsprogskanalen (kanalnr. 23) og TV2 Nabo (kanalnr. 99).

Tv'et har intet problem med at finde og vise de 16 analoge kanaler, der skal være der.

Hvad kan dog problemet være? En nabo med Fuldpakken har ingen problemer, men har ikke noget bud på problemet. Jeg har prøvet med et tykt, dyrt antennekabel på kun 1 m, men det gør ingen forskel.

Tilføjelse:  Problemet løst af Youse med et nyt Grundpakkefilter. Se mit indlæg 20. nov.

Redigeret af Vilhelm - 21-November-2009 kl. 21:47
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 13:05
Hej Vilhelm
Som jeg har skrevet til dig, kunne jeg få en mistanke om at apparatet er parallelimporteret, og ikke er beregnet til det danske marked. Hvis det er tilfældet, kan det ikke bringes til at vise alle de digitale kanaler. I må finde ud af hvad for et TV det er og hvor hun har det fra.

Hilsen Morten

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 13:23
Det virker meget mærkeligt, hvis det opfører sig som nævnt. De kanaler, der virker, sendes nemlig i samme QAM som DR1, DR2 og DR Update, så de burde alle sammen kunne ses.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 21:19
Mange tak for bidrag fra Morten og Per H. Nielsen, dkscan. Jeg vil forsøge i morgen at komme videre med sagen, og lykkes det ikke, så fortsætter jeg mandag!

Jeg kan oplyse at det drejer sig om et nyt Samsung 32" LCD  LE32B535WXXE som er købt hos El-giganten for nylig. Ifølge Internet, avisannonce og brugsanvisning har det kombineret DVB-T/C MPEG4 tuner beregnet for det danske marked, som modelbetegnelsen også viser.

Jeg har netop fået oplyst at man i oktober samme sted forsøgte at modtage digitale kanaler med en boks fra YouSee til visning i det daværende billedrørsfjernsyn, men at det IKKE lykkedes at finde digitale kanaler, selv om boksen fungerer fint et andet sted her i bebyggelsen, hvor alle har YouSee kabel-tv i en installation fra 1994.

Det kan være at det bliver en sag for YouSee, men i første omgang forsøger jeg selv at komme videre.

Redigeret af Vilhelm - 12-November-2009 kl. 21:24
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 15:26
Jeg har nu afprøvet tv'et 2 andre stedet her i bebyggelse.

1. Ved tilslutning hos en beboer med Fuldpakken, viste tv'et umiddelbart alle digitale tv-kanaler uden fornyet kanalsøgning! Altså på grundlag af den gemte kanalsøgning, jeg gjorde i sidste uge.

2. Derefter afprøvede vi tv'et hos mig, der har Grundpakken. Igen kunne tv'et ikke vise digitale kanaler!

Sagen er nu meldt til YouSee, hvis teknikere vil se på sagen. Jeg tænker at problemet er at de filtre der sidder i bebyggelsen for Grundpakke-kunder, ikke tillader de digitale signaler at slippe helskindet igennem. Filtrene kan være fra 1994.

Jeg melder tilbage hertil når der er nyt i sagen.

Redigeret af Vilhelm - 17-November-2009 kl. 15:33
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2006
Point: 915
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 08:55
Ang. YouSee Hd Box

Her i Grindsted  01565 er det Kanal 5 HD og Tv2 Sport HD + Canal 9 som den er galt med , da de ligger i samme klynge (QAM 7) de 3 kanaler her i grindsted 01565 , de skulle som sagt være forstyret af det nye  radioanlæg taget i brug af Brand/Redning/Politi m.fl. og det støjer på den klynge (QAM 7) her i byen,

Skal lige siges det er ikke behøver at være de samme kanaler som ligger i den klynge , det er forskellige fra by til by hvilken kanaler der ligger i den klynge med den frekvens , som det er forstyrelser på fra det nye radioanlæg taget i brug af Brand/Redning/Politi...

Men Grindsted fællesanten og YouSee er ved at få flytte de Kanaler som ligger i den kylnge (QAM7), til en anden frekvens som ikke er forstyret af det nye radioanlæg taget i brug af Brand/Redning/Politi... Det er det sidste status jeg ved om sagen i Grindsted net 01565

Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 16:40
YouSee's tekniker har i dag været på besøg og har straks løst problemet ved at udskifte et forældet grundpakkefilter med et af nyere dato. 

Grundpakkefilteret er det filter der sikrer at kunden kun kan modtage Grundpakken. Det forældede filter tillod altså kun de analoge, men ikke de digitale kanaler  i Grundpakken. Nu skal hele bebyggelsen (ca. 240 lejligheder på Østerbro, Kbh.) ses igennem for gamle filtre. Har andre herinde været ude for det problem at gamle grundpakkefiltre sorterer de digitale kanaler fra?

Da det nye filter var sat i, kunne tv'et straks vise alle 24 digitale kanaler i Grundpakken. Det eneste problem var at ARD på kanalplads 91 havde mange pixeleringer og udfald. Det forsvandt helt med et bedre antennekabel.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu