|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
![]() Sendt: 14-November-2009 kl. 12:00 |
Hej alle
Jeg har netop været ude for at indstille et tv hos en bekendt med analogt kabel tv fra YouSee. Alle kanaler står perfekt med undtagelse af 3. TV2 Film - billede kan kun lige anes, ekstremt meget sne TV2 Sport - billede kan kun lige anes, ekstremt meget sne DK4 - mindre forstyrrelser Installationen er placeret nærmest i baghaven på Søsterhøj senderen (8270 Højbjerg ved Århus). YouSee skriver på deres hjemmeside(http://yousee-info.dk/driftforstyrelser.asp): Kunder flere steder i landet oplever i disse dage problemer med visse tv-kanaler. Nogle kunder oplever støj på skærmen, mens andre slet ikke kan modtage de pågældende kanaler. Forklaringen er forstyrrelser fra det nye, digitale sendenet. Bor man tæt på de store sendemaster, kan signalerne fra luften påvirke modtagelsen i dit tv-apparat, hvis antennekablerne i huset eller lejligheden ikke er tilstrækkeligt godt afskærmet eller af tilstrækkelig god kvalitet. De anbefaler:
Installation består af et tv+vhs maskine. Kabeltvstk->kabel 1,5meter->VHS->kabel 1meter->TV. (Jeg har naturligvis testet med kabel direkte fra stikket til TVet). Er der nogle som har erfaringer med, om det vil hjælpe med et skift af kabler? De kabler der pt. er installeret er af den absolut billigste skrammelkvalitet man kan opdrive. Derudover kunne jeg godt bruge en anbefaling på, hvilke kabler der skal købes, så vi får et ordenligt/bedre signal igennem på de sidste 3 stationer. Så vidt jeg kan læse mig til, er årsagen forstyrrelser fra sendemasten, og vi skal derfor kigge efter et kabel som er fornuftigt afskærmet. Lige for god ordens skyld, så er et skift til digitalt ikke en mulighed. Der er tale om en ældre dame på 85år med et ældre Phillips CRT tv, hvor en Samsung boks ikke vil være en god løsning (det skal bare virke som hidtil) :) Redigeret af tobywan - 14-November-2009 kl. 12:02 |
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Tommelfingerregel: check tykkelsen på kablet (jo tykkere desto bedre), at der er metalstik og at kablet er dobbelt skærmet (bør fremgå af specifikationerne). Plastic er ikke HF-tæt. Begreber som "100 Hz kabel" er derimod kun et markedsføringstrick; det er de andre ting som betyder noget. Hvis antennestikdåsen ikke er opsat af YouSee, men forlænget andetsteds fra af beboeren selv, bør du også checke diverse samlinger frem til stikdåsen. Billige fordeler boxe er ofte lavet af plastic og alt andet end HF tætte. Inden du går i gang med dette kan det være en god ide at få overblik over hvilke frekvenser der kan blive forstyrret af indstråling fra DVB-T nettet. Check frekvenserne for dit lokalområde på Boxer's webside. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Tobywan
Igen igen er der problemer med YouSee, hvis problemet var Indstråling fra anden TV sender ville Ingen være i tvivl. Så sne skylles noget andet, men jeg ved intet om hvornår jeg kan stole på YouSee. Så jeg har mine tvivl om årsagen. har en mail fra 23 juli 2005 til Antenneforeningens Århus.
Hvis man i gamle dage havde en video indstillet på kanal 28, samtidig med en der kom et program ind på kanal 28, her kan jeg garantere for man ikke ville være i tvivl. Gælder også hvis man sendte 2 signaler ind gennem 1 Scart kabel til sit Tv, noget vil man se men ikke ret megen snevejr.
![]() MEN SNE?
Her i Århus så man i lang tid TV2 Zulu med forstyrrelser (analoge), og ingen kat gøede herover. Jeg kan ikke huske hvor Hedensted senderen ligesom anvender samme Kabel tv frekvens ![]() Redigeret af moho - 16-November-2009 kl. 14:20 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvorfor ikke? En analog kanal forstyrres af en digital kanal. Du kan ikke sammenligne det med at modtage to analoge kanaler på den samme frekvens. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
![]() |
http://yousee-info.dk/driftforstyrelser.asp
Der er risiko for indstråling på netop TV2 Film og TV2 Sport
|
|
![]() |
|
larsvj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: DK-2830 Status: Offline Point: 431 |
![]() |
DK4 på S32 er ramt af Tetra forstyrelser.
Og så spørger i: Hvad er "Tetra" for en fisk... Det er et nyt radioanlæg taget i brug af Brand/Redning/Politi m.fl. og det støjer på 391 mHz.
|
|
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One * |
|
![]() |
|
bimbobo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 409 |
![]() |
I aften har jeg tabt TV2 Charlie og TV3+ på min LG men ikke på Pana.
I LG var der ikke problemer i går, i aften kan scanne dem begge på 2 forskellige frekvenser, men ingen billeder.
Jeg har kabel en high grade kvalitet, dobbleskærmet... osv.. 1 meter lang direkte fra stikket til TV.
Mvh Redigeret af bimbobo - 16-November-2009 kl. 21:43 |
|
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405 |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
YouSee fordrejer tingene en smule. De som modtager digitalt og har forstyrrelser kan opleve sort skærm. De som modtager analogt oplever andre ting, men så kraftig indstrålig at en analog kanal blandes så kraftig at der kommer sne, da er der noget helt helt galt.
Dette må betyde ´noget andet. Så hvordan er signalerne hos andre YouSee kunder i nabolaget? Redigeret af moho - 17-November-2009 kl. 15:28 |
|
![]() |
|
Swingking ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 915 |
![]() |
Her i Grindsted 01565 er det Kanal 5 HD og Tv2 Sport HD + Canal 9 som den er galt med , da de ligger i samme klynge (QAM 7) de 3 kanaler her i grindsted 01565 , de skulle som sagt være forstyret af det nye radioanlæg taget i brug af Brand/Redning/Politi m.fl. og det støjer på den klynge (QAM 7) her i byen,
Skal lige siges det er ikke behøver at være de samme kanaler som ligger i den klynge , det er forskellige fra by til by hvilken kanaler der ligger i den klynge med den frekvens , som det er forstyrelser på fra det nye radioanlæg taget i brug af Brand/Redning/Politi...
Men Grindsted fællesanten og YouSee er ved at få flytte de Kanaler som ligger i den kylnge (QAM7), til en anden frekvens som ikke er forstyret af det nye radioanlæg taget i brug af Brand/Redning/Politi... Det er det sidste status jeg ved om sagen i Grindsted net 01565
|
|
Sony Bravia KD-65X8505C
|
|
![]() |
|
![]() |
Så må nogen vel prøve øge signalstyrken på de Analoge signaler som forstyrres. Tetranettet lader sig ikke flytte. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |