recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 elendig kontrast?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV2 elendig kontrast?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
barnonline Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-November-2008
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: TV2 elendig kontrast?
    Sendt: 20-November-2009 kl. 10:19
Er det bare mig eller hvad?

Men er tv2's kontrast bare helt slem?

Jeg har yousee's kabel tv.

Jeg bruger et mediecenter med mediaportal og generelt set billedet fint ud, -jeg har endda kalibreret min skærm med en sådan gretag eye one og det ændrede minimalt på billedet.

Men når jeg ser (især) tv2 er kontrasten ALT for høj, DR har også nogen problemer til tider.

Der tegner sig et billede af at det er nye digitale produktioner som er slemme, hvis de viser en gammel film er der oftest ikke noget problem, -med mindre man ser det på tv2 film HD som også er for høj kontrast.

1) Mit spørgsmål er derfor: Har andre den tilsvarende oplevelse?

2) Jeg spørger IKKE om hvad skal jeg gøre, og for dem som bare MÅ vide det kan jeg oplyse at jeg har prøvet med en 6-8 forskellige codecs, og der er ikke større forskel end man man nu kan forvente af forskellige codecs. I alle tilfælde er tv2 kontranst alt for høj.

Redigeret af barnonline - 20-November-2009 kl. 10:49
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 10:43
Nu skriver du ikke hvordan/fra hvem du modtager dit signal?

Jeg har YouSee og digital Samsungboks. Ingen problemer med kontrast på de nævnte kanaler.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af barnonline barnonline skrev:

Der tegner sig et billede af at det er nye digitale produktioner som er slemme, hvis de viser en gammel film er der oftest ikke noget problem, -med mindre man ser det på tv2 film HD som også er for høj kontrast.

De digitale signaler kan kun gå fra 0-100% i kontrast, og der er ingen teknisk mulighed for at TV 2 ligger højere end alle de øvrige kanaler.

Jeg kan ikke lige pege på en årsag, men ville prøve med et almindeligt TV først.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
barnonline Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-November-2008
Sted: Kbh
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af barnonline barnonline skrev:

De digitale signaler kan kun gå fra 0-100% i kontrast, og der er ingen teknisk mulighed for at TV 2 ligger højere end alle de øvrige kanaler.

Jeg kan ikke lige pege på en årsag, men ville prøve med et almindeligt TV først.

/Lars

Well, du har jo for så vidt ret i at der ikke teknisk er mulighed for at gå over 100%, men nu ER der jo forskel på de forskellige kanalers kontrast, -typisk ikke noget videre, og typisk er min opfattelse at HD kanaler har en tendens at være for hårde i kontrasten.
Nat-geo HD mener jeg at kunne huske altid sidder lige i øjet.

Naturligvis er bluray lige i skabet...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu