recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage fra Zaptor via HDMI?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptage fra Zaptor via HDMI?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dsoer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2006
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Emne: Optage fra Zaptor via HDMI?
    Sendt: 22-November-2009 kl. 20:52
Jeg har nu fået skiftet min Sony HDD-recorder ud med en Panasonic hvor der selvf. er HDMI i.

Jeg undrer mig nu over om jeg får et bedre optage signal med den nye, hvvis jeg tilslutter HDMI mellem Zaptor-boksen og recorderen istedet for SCART-kablet som sad imellem den gamle HDD og Zaptor-boksen.

Ved godt at boksen ikke har 2 HDMI udgange, men kunne man ik sætte en HDMI-switch hvor 1 bli+r til 2/3 udgange i boksen og så forbinde både TV og recorder med HDMI og ville det så ikke blive bedre end med scart?

Altså: Antenne ind i zaptor og videre til recorder (skal det også videre til TV?)
          HDMI fra zaptor via switch (hvis muligt) til recorder og TV

Vil det gøre at jeg kan optage digitalt og dermed bedre end indtil nu med scart?

På forhånd tak!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 20:57

Der kan ikke optages via HDMI, der er KUN Output på en Recorder. Der kan derved KUN anvendes Scart mellem STB og Recorder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu