recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-P42G10 & Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic TX-P42G10 & Yousee

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2005
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TX-P42G10 & Yousee
    Sendt: 26-November-2009 kl. 15:01

Hej med jer,

Jeg har lige købt mig et Panasonic TX-p42g10 og ser nu, at det har indbygget DVB-C dekoder. Burde jeg ikke kunne springe min SAGEM 60 dekoder over med mit YouSee kabel-TV i? Eller er det mig der har misforstået noget? Jeg fuldpakken fra YouSee.

Er der andre fordele jeg kan drage nytte af, mht. de to ting?

Tak for hjælpen,

F

Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2007
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 15:22
Jo det kan du, du skal blot instalere kanalerne på dvb-c tuneren.
Hvis du vil ha hd-kanalerne skal dit kort i et ca modul og derefter i siden på panasonicen, har gjort det hos min mor på samme tv det fungere fint.
Til top
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 15:44
Super! Så slipper jeg for den lille dumme Sagem 60 box  Smile.

Er der forskel på de CA-moduler eller er den ene ligeså god som den anden? Jeg er godt klar over, at hvis jeg ringer til Yousee vil de anbefale mig "at købe denne smarte én til 999,-"...

Nogle anbefalinger?

Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 16:06
Jeg vil nok anbefale et Smit (det er også den model Yousee sælger til 599 på nettet), er set andre steder på nettet til 319 kr. Jeg har selv et maximum 8004 som jeg har købt i Expert til 599 kr., der er ingen problemer når jeg tænder skærmen. Men hvis jeg zapper væk fra f.eks. kanal 5 HD og senere vender tilbage, vil den ikke decode kanalen og det er modul nr. 2 som jeg prøver.
Mv. Ivan

Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Freddy Freddy skrev:

Super! Så slipper jeg for den lille dumme Sagem 60 box  Smile
Er der forskel på de CA-moduler eller er den ene ligeså god som den anden? Jeg er godt klar over, at hvis jeg ringer til Yousee vil de anbefale mig "at købe denne smarte én til 999,-"...
Nogle anbefalinger?

YouSee sælger sit CA-modul til 599. I  Fona har jeg set et Smit Viaccess CA-modul til 499 kr. (Pas på at få det rigtige. Man har også et Boxer TV-modul til 499,95).
Men du er vel klar over at du kan se alle fuldpakkens kanaler (+ nogle ekstra kanaler der kun sendes digitalt, herunder DRHD), uden YouSee kort?
Med YouSee Kort i CA-modul får du med Fuldpakken yderligere adgang til de 3 HD-bonuskanaler (TV2 Film HD, TV2 Sport HD og Kanal 5 HD), ligesom du med kort kan se evt. tilkøbte tv-pakker, fx Favorit eller HD-pakken.
Din  Sagem 60 kan du (med eller uden kort) anvende i et ekstra tv der er uden indbygget DVB-C tuner.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 09:00

Hej med jer,

Tak for jeres hjælp.

Jeg fik sat fjernsynet til i går, og ganske rigtigt fandt det en masse forskellige DVB-C kanaler (hvis man kan sige det) uden kortet i. Deriblandt DR-HD som helt sikkert står meget meget flot. Derimod var jeg en lille smule skuffet over kvaliteten af de andre kanaler. Nu må jeg lige hjem og rode med det og se om ikke jeg kan indstille det bedre. Nogle gode idéer?

Tak for hjælpen,

F

Til top
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 10:25
Jeg kunne desuden rigtig godt tænke mig at se lidt mere HD, og vil derfor trille forbi og hente dette CA-modul:

Det skulle der ikke være problemer med, vel?
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 10:54
Der er en del som synes at Pana´s indbyggede tunere ikke er ligesågode som en ekstern boks, så måske er det ikke kun et spørgsmål om indstilling.
Hvis du sammenligner billedkvaliteten fra Sagem 60 og Panasonics indbyggede DVB-C tuner, hvilken er så bedst?
Selv har jeg en PX80, hvor en ekstern DVB-T tuner, var en del bedre.

Til top
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 11:10

Jeg har faktisk forsøgt at se begge dele og umiddelbart kunne jeg ikke forskel.... Jeg havde Pana mistænkt for det. Nu forsøger jeg gå hjem og rode med det, samt at købe et CA-modul og se HD kanalerne igennem.

Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Totoronto Totoronto skrev:

Der er en del som synes at Pana´s indbyggede tunere ikke er ligesågode som en ekstern boks, så måske er det ikke kun et spørgsmål om indstilling.

Man skal lige huske at på Panasonic skal billede indstillingerne laves individuelt på hver indgang. Dvs. en indstilling for HDMI1, endnu en for HDMI2, endnu en for AV1 osv. Det kan sagtens være samme indstilling for alle indgange.
Derfor kan billedet godt være fint på en boks som kører på HDMI1 som er indstillet og ligner lort (undskyld LOL) på den interne tuner som ikke er indstillet.
M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Freddy Freddy skrev:

Jeg har faktisk forsøgt at se begge dele og umiddelbart kunne jeg ikke forskel.... Jeg havde Pana mistænkt for det. Nu forsøger jeg gå hjem og rode med det, samt at købe et CA-modul og se HD kanalerne igennem.

Om du har et CA Modul i TVet eller ikke, gør ingen forskel på nogen måde. Det der vil og kan gøre forskellen er et programkort til HD kanalerne, uden kort ingen extra kanaler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu