recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler kanaler fra Fuldpakken (DVB-C)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMangler kanaler fra Fuldpakken (DVB-C)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mathias6710 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Mangler kanaler fra Fuldpakken (DVB-C)
    Sendt: 03-December-2009 kl. 22:15
Hej

Jeg har en server stående med mediaportal TV server software og floppydtv virkede også helt perfekt den 1 nov

så nogle dage efter (kan ikke huske præcis dato) begyndte kanaler at forsvinde.. eller de forsvandt ikke men jeg fik beskeden "Kanalen er kodet"  og nu har jeg fundet ud af det kanalerne i FULDpakken er blevet kodet... alle dem i grund og mellem pakken kan jeg sagtens modtage (inkl. TV3+!) ..

Tror heller ikke det kan være noget med signalet for hvis jeg smider en super flot plastik kort med chip i fra yousee (licens kort/selector kort/whatever de kalder den nu) så virker alle kanalerne som de gjorde den 1 nov..(sætter jeg en dankort ind istedet er de stadig "kodet" ... kunne godt være den bare ville ha en eller anden kort for at virke)

Når man ringer til dem siger de at jeg skal indtaste netværksnummer... når jeg siger det ikke er muligt i mit software (mediaportal) så vil de sende en teknikker hjem til mig... skal dog selv betale... det vil jeg self. ikke

Nogle der har en ide om hvad der kan være galt og hvad jeg præcis skal sige næste gang jeg ringer? evt noget jeg skal forsøge? ...
..skal lige siges jeg har en yousee harddisk optager i huset som fungere fint med alle kanaler uden kort

Og er det overhovedet muligt at indsætte netværksnummer på en FloppyDTV eller Mediaportal TV server

Hvis det betyder noget så bor jeg i Esbjerg ... (har prøvet 3 DVB-T tunere og kan IKKE modtage det noget i området så tror ikke det er det som forstyrre i mine kabler)...
Ha' en god dag.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 22:21

Du skal lige fjerne de krypterede Favorit kanaler, og erstatte dem med de frie Fuldpakke versioner.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du skal lige fjerne de krypterede Favorit kanaler, og erstatte dem med de frie Fuldpakke versioner.

Hvad mener du med Favorit kanaler? Det licens kort jeg testede med har ikke nogen pakker tilføjet... (Gætter på du mener Favorit pakken hvor man kan vælge X kanaler for XXkr om måneden)

Hvis du mener Favorit kanal listen (den man vælger hvilke kanaler man vil have i en bestemt række følge) i YouSee harddisk optageren så har jeg ikke den liste aktiveret

Tilbage til TV Serveren (som er mit problem):
Har prøvet at fjerne alle kanaler og starte kanal søgningen på en frisk hvor den fandt dem alle igen... de er stadig krypteret Dead
Ha' en god dag.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 22:46

Du skal erstatte kanalerne fra Favorit pakken med kanalerne fra Fuldpakken, da dem fra Favorit er kodet og dem fra fuld er ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du skal erstatte kanalerne fra Favorit pakken med kanalerne fra Fuldpakken, da dem fra Favorit er kodet og dem fra fuld er ikke.

Hmm jeg tror jeg forstår hvad du mener nu... på YouSee's bokse er der to af hver kanal næsten (Kopirene ligger højt oppe i de forud indstillet kanaler)

Men kan kun finde en af hver kanal når jeg søger DVB-C nettet igennem
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6875

Når den finder kanalerne fra fuldpakken bliver de under søgningen makeret som frie (free-to-air) men når jeg prøver at se dem får jeg "Kanalen er kodet"

Kan ikke se om det er fra Favorit pakken da de ikke skriver det på dem Disapprove
Ha' en god dag.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 22:58

Det kan man heller ikke på You See boxene, andet end at de ligge seperat 2 steder, så er det ikke den ene, så er det den anden, hvordan det gøres på ikke godkendte modtagere ved jeg ikke.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu