recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kabel tv splitter til bredbånd.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkabel tv splitter til bredbånd.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
esbye Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-August-2009
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: kabel tv splitter til bredbånd.
    Sendt: 16-December-2009 kl. 20:25
Halløjsa. 
Håber at jeg kan få noget hjælp til det her. :)
Vi har for nylig købt os et hus hvor vi har bestilt kabel tv og bredbånd. Jeg finder så ud af at der sidder en splitter på loftet som deler kablet ud i to. Èn til tv og én til internet. Jeg ved stort set intet om sådan noget, men jeg er blevet fortalt at den splitter der sidder på loftet er af gammel dato, og at den derfor kun kan sende info én vej. Nemlig ind til huset. 
Jeg skal så bruge én der kan klare at sende begge veje, pga internettet. 
Det er så derfor alle eksperterne herinde forhåbentlig kan hjælpe :)

Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg leder efter sådan en. Nogen der er bedre end andre?

Hilsen Kim
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 23:25

Det er sikkert forstærkeren du mener, og den skal være med Returvej for at Internettet virker, når teknikkeren kommer og skal installere, så vil han sikkert gennemgå installationen og udskifte den med den rigtige.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
esbye Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-August-2009
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 11:55
Ok. 
Men eftersom det er noget der ligger oppe på vores loft, og altså sidder efter den boks ude ved vejen hvor teknikeren var og sætte vores kabel tv til, så er det vel ikke noget teknikeren tager sig af?

Hilsen Kim
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 12:03

Jeg ville da lige få ham med ind over for lige at se at det er i orden. Hvorom alting er, så skal forstærkeren være med returvej for at det virker. Husk, at hvis du har en Samsungbox 3106 eller 3126, så skal de have netforbindelse via router og ikke antenne, når du har Webspeed.  
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 22:11
Hvis man blot har købt en gds bredbåndspakke, kommer der ingen tekniker og hjælper med installationen - kun hvis man har bestilt pc-installation.

Hvad står der helt precis, på denne "splitter", som du har på loftet?
Til top
Think-T-wice Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-September-2005
Sted: Denmark
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 01:15
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Hvis man blot har købt en gds bredbåndspakke, kommer der ingen tekniker og hjælper med installationen - kun hvis man har bestilt pc-installation.

Hvad står der helt precis, på denne "splitter", som du har på loftet?

det er så ikke helt korrekt, såfremt at internet ikke virker efter man selv har forsøgt, så fejlmelder man, og vupti så kommer der en tekniker og får internet til at virke på førstkommende stik, og endda gratis, med mindre der skal laves ekstra arbejde i den forbindelse ved f.eks ønsker fra kunde.

Mht den splitter du har siddende på loft, hvis den har virket før, så virker den vel stadig, blot vær opmærksom hvilket kabel som sidder på Internet delen (laveste frekvens - står på den) og så sæt modem til i den anden ende og virker det ikke, ring 8080 4050
Mvh

Think-T-wice
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu