recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kaffekultur USA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kaffekultur USA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CamillaNissen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-December-2013
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CamillaNissen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kaffekultur USA
    Sendt: 13-December-2013 kl. 22:45
Hej alle forumsaktive mennesker

Jeg er igang med en opgave hvor jeg kigger på den amerikanske og danske kaffekultur. Den danske kaffekultur har jeg helt styr på, men er der nogen der ved hvor man kan finde pålidelige kilder omkring den amerikanske kaffekultur? Eller er der nogen der ligger inde med viden omkring kaffekulturen i USA?

LOLLOL

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2013 kl. 08:15
Hvad med USA?

Hvis du havde styr på det danske, burde det ikke være svært at finde en amerikansk kilde.

Du virker ærlig talt useriøs.

Det her er et forum for elektronik.

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2013 kl. 08:21
Var der nogen der tænkte: Starbucks 😇
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2013 kl. 08:30
http://lmgtfy.com/?q=kaffekultur+i+usa

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4727
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2013 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af CamillaNissen CamillaNissen skrev:

er der nogen der ligger inde med viden omkring kaffekulturen i USA?

Hej Camilla.

Når du skal skrive om Kaffe Kultur skal du gøre dig klart at den Kaffe Amerikanerne drikker er anderledes, både i smag og styrke.

Når jeg tænker på Amerikansk kaffe tænker jeg tilbage på disse to egne oplevelser:

Jeg var i 1975 i Alabama på et 9 måneders kursus. Jeg kunne ikke lide kaffen, den smagte anderledes og fik at vide at at Amerikanerne importerede Kaffe fra andre dele af verden end Europæerne ( Jeg tror at det var fra visse lande i Afrika ). Løsningen var at bruge Nescafe.

I begyndelsen af halvfemserne var jeg på 3 kurser i Silicon Valley syd for San Francisco. Firmaet havde sat en dual kaffemaskine op bag i klasselokalet. I den venstre brugte vi EN kapsel med KAFFE for at lave kaffe til Amerikanerne, men i den højre brugte vi TO kapsler med kaffe for at lave kaffe til Europæerne.

Ja Amerikanerne drikker kaffe dagen lang, men det er noget 'tyndt sprøjt' de drikker.

Håber at disse to små historier kan give dig noget baggrund til din opgave.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 14-December-2013 kl. 09:35
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu