|
Kaffekultur USA |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
CamillaNissen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-December-2013 Status: Offline Point: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-December-2013 kl. 22:45 |
Hej alle forumsaktive mennesker
Jeg er igang med en opgave hvor jeg kigger på den amerikanske og danske kaffekultur. Den danske kaffekultur har jeg helt styr på, men er der nogen der ved hvor man kan finde pålidelige kilder omkring den amerikanske kaffekultur? Eller er der nogen der ligger inde med viden omkring kaffekulturen i USA? ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad med USA?
Hvis du havde styr på det danske, burde det ikke være svært at finde en amerikansk kilde. Du virker ærlig talt useriøs. Det her er et forum for elektronik. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7154 |
Var der nogen der tænkte: Starbucks 😇
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19584 |
http://lmgtfy.com/?q=kaffekultur+i+usa
Klaus |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4727 |
Hej Camilla. Når du skal skrive om Kaffe Kultur skal du gøre dig klart at den Kaffe Amerikanerne drikker er anderledes, både i smag og styrke. Når jeg tænker på Amerikansk kaffe tænker jeg tilbage på disse to egne oplevelser: Jeg var i 1975 i Alabama på et 9 måneders kursus. Jeg kunne ikke lide kaffen, den smagte anderledes og fik at vide at at Amerikanerne importerede Kaffe fra andre dele af verden end Europæerne ( Jeg tror at det var fra visse lande i Afrika ). Løsningen var at bruge Nescafe. I begyndelsen af halvfemserne var jeg på 3 kurser i Silicon Valley syd for San Francisco. Firmaet havde sat en dual kaffemaskine op bag i klasselokalet. I den venstre brugte vi EN kapsel med KAFFE for at lave kaffe til Amerikanerne, men i den højre brugte vi TO kapsler med kaffe for at lave kaffe til Europæerne. Ja Amerikanerne drikker kaffe dagen lang, men det er noget 'tyndt sprøjt' de drikker. Håber at disse to små historier kan give dig noget baggrund til din opgave. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 14-December-2013 kl. 09:35 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |