|
Ny receiver til Klipsch anlæg |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Jeppe_K ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2016 Sted: Humlebæk Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-August-2016 kl. 20:48 |
|
Hej,
Jeg har læst de andre tråde med næsten samme problemstilling, men ville gerne lige høre jeres mening ![]() Jeg har i længere tid siddet og kigget på forskellige receiver, men kan ikke rigtigt beslutte mig for en. Her i foråret købte jeg et nyt anlæg til hjemmebiografen og kunne nu godt tænke mig at opgradere min receiver. Anlægget består lige nu af 2x Klipsch 280F, 1x Klipsch 450C, 2x Klipsch 250S, 1x SVS PB-2000 sub og en Harmon Kardon AVR270 receiver. Jeg havde selv kigget på:
Jeg kan se at Yamaha'en er på tilbud, til en ret fornuftig penge, men hvordan er den sammenlignet de to andre? Har hørt at ARC og Audyssey skulle være en del bedre end YPAO. Jeg havde også overvejet en Marantz processor (AV7702MK2) med en Anthem/Rotel forstærker, men det er måske lige i overkanten til et Klipsch anlæg ![]() Det vigtigste for mig er at have en rigtigt godt lydkvalitet og god rum kalibrering, da min nuværende receiver ikke rigtigt har nogen ordenlig kalibrering. 4K, Atmos og apps er ikke rigtigt noget for mig, men den må meget gerne understøtte mulighed for to subwoofers og måske to mere højtalere (men det er ikke det springende punkt) Anlægget bliver brugt hovedsageligt til film men også lidt musik, der bliver streamet fra en Roku3. Budgettet er omkring de ~20k
Redigeret af Jeppe_K - 21-August-2016 kl. 20:50 |
||
![]() |
||
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Vil igen anbefale en Anthem receiver. Deres ARC fungere rigtig godt. Hvis du ikke skal bruge atmos ville jeg kigge efter en mrx 710. :-)
|
||
![]() |
||
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
|
Hvis du er ligeglad med atmos, 4k og så videre. Så ville jeg spare en masse penge ved at købe brugt, der er en super fin Integra 80.3 til salg her på siden, alternativt kunne være noget marantz, denon eller lignende
|
||
![]() |
||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
|
Klipsch og Anthem (ARC) er et match made in heaven. Jeg har testet Denon, Onkyo og Pioneer på mit setup, og intet gav et lige så godt resultat som min daværende MRX 710. Siden har jeg opgraderet til Atmos, og jeg overvejede ikke et sekund, at gå væk fra Anthem i forbindelse med opgraderingen, så nu har jeg en AVM 60, som jeg synes lyder præcist som MRX 710 (som jeg også kun brugte som processor) eneste forskel er et lavere noise floor. Så hvis 4K og Atmos ikke er vigtigt for dig vil jeg lede efter en brugt 710, ellers en 720'er.
|
||
![]() |
||
Jeppe_K ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2016 Sted: Humlebæk Status: Offline Point: 11 |
|
Mange tak for svarene!
Det lyder til at jeg ender på Anthem. Har også meget gerne ville prøve det efter at have læst og hørt så meget godt om dem.
Det ser ikke ud til at MRX710 er noget der bliver solgt så tit brugt, kan ihvertfald ikke lige finde en på nuværende tidspunkt. Er der nogle gode steder at lede efter brugt hifi udstyr, udover salgs sektionen her og DBA? Ellers må jeg prøve at prutte prisen ned på en MRX720, burde vel også være muligt |
||
![]() |
||
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
|
http://www.hifishark.com/ er et meget godt sted at holde øje.
Igen hvis du ikke skal bruge ATMOS kan du nøjes med den nye mrx 520. Prøv at få en demo af denne.
|
||
![]() |
||
whazz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2014 Sted: Aalbor, Danmark Status: Offline Point: 115 |
|
Anthem, uden tvivl..
Hvis ikke du finder en så er Marantz mit næst bedste bud. |
||
![]() |
||
anoz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2007 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 421 |
|
JakobSkaarup skriver om en Integra 80.3. Jeg har sådan en til salg her på siden og du er velkommen til at låne og prøve den inden et evt køb, hvis du har mulighed for at hente den i Fredericia - og selvfølgelig levere den tilbage igen, hvis du ikke ønsker at købe den alligevel...
Sig til, hvis du er interesseret 😊 |
||
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Også en stemme på Anthem herfra! Deres rumkorrektion er uovertruffen. Pengene er på Anthem brugt på det rigtige - rumkorrektion og lyd - ikke på bling bling og funktioner du aldrig får brug for.
M.v.h. |
||
![]() |
||
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
|
Taler du af erfaring? Eller er det noget du har læst dig frem til?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Ja se, det kunne du tænke dig at vide... ![]() M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Fik aldrig svaret her igen,
Men mange tak for alle svarene! Jeg endte med at købe en Anthem MRX720, en virkelig dejlig sag
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |