|
4k TV og surround reciever |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JustMe1111 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-August-2016 kl. 12:22 |
Hej
Jeg har fået taget mig sammen og købt et 4k TV. Har et par spørgsmål i den anledning, som I måske kan hjælpe mig med. Min reciever er en Denon 3808, som af gode grunde ikke har 4k throughput. Jeg har ikke noget 4K materiale endnu, men vil stadig gerne afspille 1080p materiale igennem min reciever til det nye TV. Hvordan vil TV håndtere et 1080P signal? Og mere interessant, hvad med lyden. Er blevet forslået at jeg kan sende lyden tilbage til recieveren via enten hdmi eller det optiske signal og dermed få surround, er det gangbart og vil der blive introduceret delay? Video kilden kommer fra en Gigabyt Brix med adgang til NAS og sendes til recieveren via HDMI ver. 1.3 Recieveren er som sagt en 3808. Og TV er et Samsung 4k Ser frem til et par gode råd mvh Carsten |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når Reciveren ikke kan håndtere 4K, så tilslut 4K kilden direkte til TV, lyd føres så til Reciver med Toslink så der kan fås de lydformater der er på videoen. Det er dog ikke muligt med HD lydformater, det fås kun via HDMI. Alt billede der modtages af TVet vil Scaleres til Panelets opløsning, så 1080 eller hvad det er vil Scaleres til 4K. Det er gaske som et SD signal til et FHD TV (2K) vil Scaleres til 1080. Redigeret af Radiomanden - 31-August-2016 kl. 12:57 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
Undskyld jeg lige hijacker tråden. Håber det er i orden.
Hvad nu hvis man har en reciever (pioneer 528) som har 4k throughput men dog stadig kun HDMI 1.4a. Vil det virke? Nvidia Shield > Pioneer 528 > Samsung 65KS7005 /Jacob
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Så længe du afspiller 1080p materiale er der ingen forskel i opsætningen, da reciever jo netop kan klare den opløsning. Og TV'et klarer fint opskalering til 4k
Redigeret af Kampus - 31-August-2016 kl. 13:51 |
|
![]() |
|
JustMe1111 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
@Mylle...
Du kan "kun" få 30 htz med hdmi ver. 1.4, mod 60htz med ver. 2.0
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |