recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal du se Star Wars denne weekend?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal du se Star Wars denne weekend?

Besvar Besvar Side  <1 234
Afstemningsspørgsmål: Skal du se den nye Star Wars i biografen denne weekend?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
50 [67.57%]
7 [9.46%]
16 [21.62%]
1 [1.35%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Så har konen og jeg også været inde og se den i 3D, ok film men imho er der et par ting i den som er lidt for meget, vil ikke spoile noget, men en meget flad og kedelig 3D oplevelse

Den er jo heller ikke skudt i 3D.

Det ved jeg godt den ikke er, det var feks Ant-Man og The Avengers heller ikke, men havde langt bedre 3D effekt, er på nippet til at sige at kalde Star Wars for 3D er nærmest en skændsel

Jeg var også inde og se den i går, og må sige at det er noget af det værste, som jeg har set i 3D.

Det er jeg næsten glad for at høre. Jeg når det ikke før efter jul, og den lokale biograf holder med at vise 2D udgaven den 23. Herefter er det kun 3D, så jeg venter til den kommer på BD.

På den anden side er det yderst sjældent jeg frekventerer biografer. Jeg tror, den sidste film jeg var inde og se var District 9, så det er et stykke tid siden.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 11:34

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Så har konen og jeg også været inde og se den i 3D, ok film men imho er der et par ting i den som er lidt for meget, vil ikke spoile noget, men en meget flad og kedelig 3D oplevelse
Den er jo heller ikke skudt i 3D.

Det ved jeg godt den ikke er, det var feks Ant-Man og The Avengers heller ikke, men havde langt bedre 3D effekt, er på nippet til at sige at kalde Star Wars for 3D er nærmest en skændsel
Jeg var også inde og se den i går, og må sige at det er noget af det værste, som jeg har set i 3D.

Jeg er da glad for at konen og jeg ikke er de eneste
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24788
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 11:51

Jeg er da glad for at konen og jeg ikke er de eneste

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Det er jeg næsten glad for at høre. Jeg når det ikke før efter jul, og den lokale biograf holder med at vise

2D udgaven den 23. Herefter er det kun 3D, så jeg venter til den kommer på BD.

På den anden side er det yderst sjældent jeg frekventerer biografer. Jeg tror, den sidste film jeg var inde

og se var District 9, så det er et stykke tid siden.

Det er en totalt fed film. Men det er virkelig en synd og skam, at de har udgivet den i 3D. Jeg kan godt 

lide, at se film i 3D. Men denne er nok i top 3 af de dårligste.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 15:37
Så den i IMAX på Fisketorvet, syntes ikke 3d'en var imponerende. Til tider ret sløret. Skal dog ind og se den igen i Fields 🙂😛
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 17:15
Syntes faktisk at 3D delen var god, idet den var meget afdæmpet i forhold til mange andre 3D film.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 23:54
Så den lørdag i Bio City Esbjerg i 3D.
Må sige 3D delen lagde jeg ikke meget mærke til, det er som i andre 3D film, det første kvarter ligger jeg mærke til det. Derefter har mine øjne bare accepteret sådan er det.

Om filmen: ingen spoilers

Den er episk godt lavet, Disney tryllestøvet har virket, den er holdt i 4-5-6 stilen, med et pust fra 2015. Jeg tager den uden tvivl en gang mere mellem jul og nytår.

Har givet den 10 på IMDb.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 08:11

Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Jeg syntes at 3D fungerede ganske godt i Fields Bio1 men er nu helst fri for 3D så måske var det godt fordi der ikke var så meget :-)

Filmen var også rigtig god, men ....... og så skriver jeg ikke mere her men måske skulle vi have en 'spoiler tråd' 

øhhh hvorfor går man ind og ser en film i 3D hvis man helst vil være fri for 3D ?

Der kan være rigtig mange forklaringer som fx. at jeg blev inviteret af en anden som havde købt billetterne. 

og nu er det kun en film så om det er 2D eller 3D er ikke noget der har stor betydning for mig og mit liv her på planeten.
.
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2015
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 09:57
Så fik jeg også set den i bigbio, lyden var lidt tam, selvom det skulle være i atmos, billedet var sløret og kontrasten var værre end på en ips skærm. sæderne fejlede absolut intet, har aldrig siddet i bedre bio sæder :)

3D er stadig ikke noget jeg vil anbefale til nogen, der var et par scener med x-wings, hvor billedet havde noget dybde.

Filmen var da underholdende, eller man kunne fristes til at sige præcis som den første fra 77.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 10:45
Så den i 2D i Lørdags i City 2 (Tåstrup). 
Fantastisk film. Så absolut værdig efterfølger.
Jeg har dog to ankepunkter til den (handlingen), men aht andre som måske ikke har set den endnu, så undlader jeg lige at nævne dem lidt endnu.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

og nu er det kun en film så om det er 2D eller 3D er ikke noget der har stor betydning for mig og mit liv her på planeten.
100% af de mennesker som sér Starwars i 3D vil dø - så det er har du nok ret i LOL
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 17:02
Jeg har set den to gange nu, begge gange i 3D. Fields sal1  tager kegler, uden sammenligning Københavns teknisk bedste sal, dog frygter jeg at skulle se 2D derinde, da projektoren er så lysstærk, at man under trailers og reklamer i 2D kan se teksture på lærredet - men mon ikke de skruer ned for lystyrken når de viser 2D film derinde. Jeg har også set den i IMAX-salen på fisketorvet, og er bestemt ikke pjattet med den sal. Det var anden og sidste gang jeg købte billet til den sal. Lyden er decideret ringe og på lærredet kan jeg se, hvor de forskellig stykker er limet sammen, samt at loftet er for blankt og reflektere for meget lys. IMAX 3D er jeg bestemt heller ikke vild med, man skal ikke hælde hovet ret meget før der kommer overdrevet meget ghosting - den sal er en af de største skuffelser i år.

Redigeret af dr gonzo - 22-December-2015 kl. 17:04
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 13:34
Har lige set den på Fisketorvet Imax 3D

Filmen super god,   Passede godt som nummer 7. Og tog arven fint.

Men meget skuffet over lyd og billede.   Fortryder jeg så den i 3D. Det så helt forkert ud. Alt for sløret til tider.

Og sad nok ikke godt nok i salen da den ene bagkanal var alt for tydlig i forhold til resten af lyden.

Glæder mig til at gense den på bluray hjemme.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu