recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anthem / Panasonic HDMI CEC problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anthem / Panasonic HDMI CEC problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anthem / Panasonic HDMI CEC problemer
    Sendt: 02-Oktober-2016 kl. 12:23
Det er ganske enkelt ikke lykkedes mig at få HDMI CEC til at fungere imellem min Anthem MRX 710 og Panasonic TX-55CXC725.

Jeg har prøvet alle tænkelige kombinationer af indstillinger, HDMI stik ind og ud osv. men det virker bare ikke. På nettet er der en hel del der har lignede problemer med Anthem og TV af forskellige mærker/modeller, så noget tyder på at det er Anthem som ikke understøtter HDMI CEC funktionen godt nok.

Er der nogle Anthem ejere som har eller har haft samme problemer, så modtager jeg da meget gerne tips og trick Wink
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2016 kl. 17:02
Hvilke funktioner er det du ikke kan få til at virke?
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2016 kl. 17:24
Alt, tv'et kan slet ikke se forstærkeren.
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2016 kl. 17:58
Okay, jeg har samsung tv og anthem receiver og der virker alle funktioner. 

Troede ikke der var forskel på den HDMI CEC ARC standard der var i de forskellige producenters produkter?
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2016 kl. 07:09
HDMI CEC kan være svært/umuligt at få til at fungere. Stort set alle producenter har deres egen version af det. Samsung TV er også der jeg har oplevet bedst understøttelse.
Til top
voight Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-September-2012
Sted: Fyn
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér voight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2016 kl. 15:28
ER CEC / HDMI kontrol slået til i forstærkeren? Ved Yamaha's forstærker er det ikke slået til som standart.
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2016 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af voight voight skrev:

ER CEC / HDMI kontrol slået til i forstærkeren? Ved Yamaha's forstærker er det ikke slået til som standart.

Ja, det er det, 
der er seperate indstillinger for både CEC og ARC.
Til top
persen61 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Februar-2016
Sted: Nørresundby
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér persen61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2016 kl. 19:04
Har du prøvet med et nyt HDMI kabel, især et med de nye standarder :-)
Nogen gange skal der ikke så meget til.
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2016 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af persen61 persen61 skrev:

Har du prøvet med et nyt HDMI kabel, især et med de nye standarder :-)
Nogen gange skal der ikke så meget til.

Jeg har prøvet 2 forskellige kabler, begge 2.0 standard, 4K certificeret.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu