recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt forvirret omkring lyd/billede indstillinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt forvirret omkring lyd/billede indstillinger

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lidt forvirret omkring lyd/billede indstillinger
    Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 19:29
Hej

Nu har jeg lige pløjet mine manualer igennem men er ikke blevet klogere.

Det er muligt det hele giver sig selv og det er mig der har misforstået eller overtænker det.

Min projektor, Sony vpl-hw55 er forbundet til min forforstærker, marantz av7702mk2. Det samme gælder min billige Blu-ray afspiller, Sony bdp-s7200. Der hele med hdmi kabler.

Hvordan sikrer jeg at det er min projektor styrer billedeindstillingerne og ikke Blu-ray afspilleren? Jeg formoder det er bedst projektoren tager sig af det. Det samme gør sig gældende med forstærkeren. Hvordan undgår jeg den blander sig i billedeindstillingerne og kun tager sig af lyden?
Hvordan sørger jeg for at Blu-ray afspilleren ikke tager sig af lydinstillingerne og det kun er forstærkeren som tager sig af lyden?
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 20:18
Meget simpelt. Hvis din BD-afspiller og forstærker har mulighed for billedindstillinger, så lader du bare være med at røre/bruge dem.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 21:06
Ja det lyder da meget simpelt. Dog tænker jeg at alle maskinerne har nogle standard indstillinger som spiller ind et eller andet sted..
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 11:20
Standard indstillingerne (her snakker vi urørte grundindstillinger som brightness, kontrast og lign.) bør/skal betyde at der ikke røres ved det originale signal.

Hvis din BD afspiller/forstærker har andre unødvendige billedindstillinger (støjfiltre og lign. "forbedringskredsløb"..) som er slået til som standard, så slå dem fra.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 15:42
Super det giver fin mening.
Det undrer mig desværre lidt at der ikke er flere som har kommenteret og eller tilbudt svar.
Jeg kan måske konkludere at mit spørgsmål er usandsynligt dumt og ikke fortjener det eller dem som er tilbage på recordere.dk kun svarer i de tråde der omhandler hvilket tv der er bedst.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2016 kl. 16:39
Jeg synes slet ikke det er dumt, men et udmærket spørgsmål! I gamle dage var det mere ligetil, men i dag, hvor både receivere og afspillere har masser af mere eller mindre smarte features, kan det sgu godt være svært at overskue, hvad der er de bedste settings. Men som Palle siger, så må udgangspunktet jo være "off", og så kan man derfra begynde at eksperimentere.

Det kan jo være, at dit spørgsmål faktisk var så godt, at ingen rigtigt vidste, hvad de skulle svare! Wink
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2016 kl. 16:46
Synes egentlig det er meget simpelt.

Afspiller hdmi out 1080p -> reciever Pure Direct -> Projector

Afspiller bitstream = reciever afkoder lydformat = lydformat vises i reciever display

Afspiller PCM = afspiller afkoder lydformat = der står multichannel i reciever display

Redigeret af Kampus - 13-Oktober-2016 kl. 16:50
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2016 kl. 19:33
Alle apparaterne kan desværre pille ved både lyd og billede. Du bliver nødt til at gå alle indstillinger igennem.
Fx har jeg sat min OPPO blu-ray til at opskalere alt til 1080p fordi den er bedst til det, og ellers ikke ændre noget.
Receiveren har jeg sat til at lade billede til at passere uden ændringer, men lyden behandles for rumkorrektion.
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu