|
Lidt forvirret omkring lyd/billede indstillinger |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 19:29 |
Hej
Nu har jeg lige pløjet mine manualer igennem men er ikke blevet klogere. Det er muligt det hele giver sig selv og det er mig der har misforstået eller overtænker det. Min projektor, Sony vpl-hw55 er forbundet til min forforstærker, marantz av7702mk2. Det samme gælder min billige Blu-ray afspiller, Sony bdp-s7200. Der hele med hdmi kabler. Hvordan sikrer jeg at det er min projektor styrer billedeindstillingerne og ikke Blu-ray afspilleren? Jeg formoder det er bedst projektoren tager sig af det. Det samme gør sig gældende med forstærkeren. Hvordan undgår jeg den blander sig i billedeindstillingerne og kun tager sig af lyden? Hvordan sørger jeg for at Blu-ray afspilleren ikke tager sig af lydinstillingerne og det kun er forstærkeren som tager sig af lyden? |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Meget simpelt. Hvis din BD-afspiller og forstærker har mulighed for billedindstillinger, så lader du bare være med at røre/bruge dem.
|
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
Ja det lyder da meget simpelt. Dog tænker jeg at alle maskinerne har nogle standard indstillinger som spiller ind et eller andet sted..
|
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Standard indstillingerne (her snakker vi urørte grundindstillinger som brightness, kontrast og lign.) bør/skal betyde at der ikke røres ved det originale signal.
Hvis din BD afspiller/forstærker har andre unødvendige billedindstillinger (støjfiltre og lign. "forbedringskredsløb"..) som er slået til som standard, så slå dem fra.
|
|
![]() |
|
Super det giver fin mening.
Det undrer mig desværre lidt at der ikke er flere som har kommenteret og eller tilbudt svar. Jeg kan måske konkludere at mit spørgsmål er usandsynligt dumt og ikke fortjener det eller dem som er tilbage på recordere.dk kun svarer i de tråde der omhandler hvilket tv der er bedst. |
|
7.2.4 atmosbio
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Jeg synes slet ikke det er dumt, men et udmærket spørgsmål! I gamle dage var det mere ligetil, men i dag, hvor både receivere og afspillere har masser af mere eller mindre smarte features, kan det sgu godt være svært at overskue, hvad der er de bedste settings. Men som Palle siger, så må udgangspunktet jo være "off", og så kan man derfra begynde at eksperimentere.
Det kan jo være, at dit spørgsmål faktisk var så godt, at ingen rigtigt vidste, hvad de skulle svare! ![]() |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Synes egentlig det er meget simpelt.
Afspiller hdmi out 1080p -> reciever Pure Direct -> Projector Afspiller bitstream = reciever afkoder lydformat = lydformat vises i reciever display Afspiller PCM = afspiller afkoder lydformat = der står multichannel i reciever display Redigeret af Kampus - 13-Oktober-2016 kl. 16:50 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
Alle apparaterne kan desværre pille ved både lyd og billede. Du bliver nødt til at gå alle indstillinger igennem.
Fx har jeg sat min OPPO blu-ray til at opskalere alt til 1080p fordi den er bedst til det, og ellers ikke ændre noget. Receiveren har jeg sat til at lade billede til at passere uden ændringer, men lyden behandles for rumkorrektion. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |