|
Er dette et ok begynder system? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Gicls ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 17:05 |
Hejsa
Jeg skal have mig noget surround Sound som jeg skal bruge dels til at få lyd fra PS3 og fra mit Tv, og så og kunne streame musik fra min iPad. Har kigger lidt på dette som passer godt ind i mit budget. Er det noget værd? http://www.av-connection.dk/?PGr=9360 Pft. |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. Her er et link til databladet: Hilsen Carsten.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
Ja, systemet er noget værd.
Spørgsmålet er om det er pengene værd for dig. Du kan streame og du kan få surround lyd. Så kan du spørge mig om jeg ville købe sådan et system? Svaret herpå er et rungende "NEJ" Front/center/baghøjttalere består af en enkelt 2,5" enhed. I en normal højttaler er en sådan enhed en lille mellemtoneenhed, hvilket betyder at bas er en total mangelvare fra dem. Okay, der er en subwoofer med, men den subwoofer har en 5,5" enhed. Det svarer til bassen i den ene af mine to højttalere jeg har i mit køkken. Mine køkkenhøjttalere kan godt spille bas, til sammen har de også to 5,5" enheder. Mit råd til dig er klart at går brugtvejen og bruge lidt flere penge på det. Byg det evt op over længere tid af individuelle komponenter så du kan opgradere hen ad vejen. Jeg spiller selv på et brugt surroundanlæg. Det består af DLS R66 som fronter, QLN qbic center, Dali 4b som baghøjttalere og en Marant SR5010 forstærker. Anlægget står mig i lidt over 7000 kroner, hvor fronter og forstærker er det meste af budgettet. Og jeg kan love dig at der er betydeligt mere lyd i det sæt, end i det sæt du linker til. Ikke bare dobbelt så meget, men nu nærmere 10 x Onkyo sættet. Klaus |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Hej.
jeg vil give KlausDM ret i, at i dit prisleje bør man kigge på brugt.
Jeg købte selv sidste år et sæt i samme prisleje som dig:
På DBA købte jeg et sæt KEF KHT 2005 som dette:
http://www.dba.dk/hoejttaler-kef-kht-2005/id-1025348348/
Man skal dog være opmærksom på, ikke at købe at af de sæt hvor der var problemer med forstærker printet i subwooferen.
Dertil jeg købte så en Yamaha Surround Receiver, da de var på tilbud hos El-Giganten. Men ellers er der mange gode brugte Surround Receivere til salg. Særlig hvis du kan undvære HDMI 2.0 som bruges til 4K / UHD.
Jeg endte med at betale mindre end det anlæg du linker til koster. Hilsen Carsten.
Redigeret af csell - 16-Oktober-2016 kl. 19:54 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |