recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nu slynger jeg lige en bemærkning ud ik :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nu slynger jeg lige en bemærkning ud ik :)

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
petite_machine Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petite_machine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af micstig micstig skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Du kan jo slynge det ud, som du husker her, og så kan du se ad. Ellers er der Filmz, hvor der er mange filmnørder.

... så "mangler jeg kun at opklare hvilket musik nummer jeg fik på hjernen fra den tyske radio RSH i 80'erne hvor der bliver sunget noget med micky mouse i omkvædet mener på tysk ;) 

Rammstein - Amerika

EDIT:
Nå, så lige det var i 80'erne. Amerika er vidst lige nyere :)

Redigeret af petite_machine - 11-Oktober-2015 kl. 19:16
Til top
micstig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2010
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micstig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det er ikke de helt store sager du tumler med, så du kan jo også glæde dig over, at det begrænser sig til film og musik, og at du ikke forsker i strengteori

det kan du have ret i men jeg tænker jeg ikke er den eneste som har haft storesøskend som har hørt radio og set tv, og man har hørt og set en masse og noget har så brændt sig så meget fast at man stadigvæk husker noget af det 25-30 år efter :)  glæder var stor for 10 år siden da jeg tilfældigt hørt shakin stevens med oh juliet, den havde virkelig været spille meget i radion da jeg var en lille knægt, det var en stor gensynsglæde i det :)
vi er vel alle lidt notsaldiske ;)
Til top
micstig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micstig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af micstig micstig skrev:

Jeg var jo bare en knægt den gang, kan huske det var en komdier af en slags som foregik under anden verdenskrig, og så vidt jeg husker var der nogle tyske soldater på ransagning i en boghandel tro nok en jødisk, og på en eller anden måde så havner der et gebis på et bord som siger hail hiltler eller noget i den retning, jeg har set den på en optagelse fra tv slutning 80'erne eller deromkring

det kunne være lidt sjovt at finde ud af hvad der for en film jeg tænke på :) 
Jeg kan ikke huske alle, men ud fra beskrivelse kunne det måske være fra 

'Allo 'Allo! (1982–1992)

TV parodi serie

Mvh. JørgenT

Hej Jørgen det var et godt bud, men jeg ved det ikke er den jeg har set allo allo som barn, jeg er ret sikker på det er en spillefilm min storebro havde optaget på video 
Til top
micstig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micstig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Lars_M Lars_M skrev:

Hvis du bruger reddit, så har de en sub der hedder noget a la 'tip of my tongue' den er dedikeret til at gætte den slags.

fortæl gerne mere, jeg har aldrig hørt om reddit :)
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 22:13
Omkring musikken ved jeg ikke lige hvad det er for et nummer, men jeg lytter ofte til RSH internet radio

http://rsh80er.radio.net/

som kun spiller 80'er musik, så det kan være den dukker op der. Fed reklamefri kanal som også er at finde på TuneIn Radio.

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 22:43
Når jeg har dette problem ringer eller besøger jeg www.laserdisken.dk de er utrolige de nørder de kender alle film ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
deha2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deha2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 23:08
Måske filmen kunne være Mel Brooks film To be or not to be.
Til top
micstig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micstig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af deha2500 deha2500 skrev:

Måske filmen kunne være Mel Brooks film To be or not to be.

måske, har lige set trailer til filmen, kunne måske godt være noget af det som jeg måske genkender, nogle her som har filmen og ved om der sådan en scene i? kunne jo være lidt sjovt om der lige kunne findes den sene jeg beskriver :), ellers kunne det jo være jeg skulle prøve og spørge ved laserdisken om de ved det :)
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-April-2012
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 11:45
https://www.youtube.com/watch?v=WFrmapGCuhs
Til top
micstig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micstig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

https://www.youtube.com/watch?v=WFrmapGCuhs

Hej desvære ikke den, jeg ved ikke og det måske er lavet som noget spas på rsh den gang eller om det er en reel sang, syntes at kunne mindes at det er måske er lavet med noget "helium stemmer" og er ret sikker på at der bliver sunget mickey mouse og ikke kun mickey
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu