recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming til PCH
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming til PCH

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mess^ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-April-2009
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming til PCH
    Sendt: 12-April-2009 kl. 10:20
Hej herinde,

Har en PCH-A110 som er sat til i stuen og dertil en ekstern hd på 1tb - den er nu fyldt og skal finde ud af hvad jeg så gør.
Det jeg søger er noget hvor jeg kan bruge YAMJ, med mere plads.  Dvs mere end 1tb, jeg kunne bare købe en ny ekstern hd, men ville gerne kunne se det hele på en gang, så jeg ikke skal skifte hd hver gang. Jeg har overvejet en del muligheder, men kan ikke rigtigt blive klog på hvilken af disse muligheder der egentlig er bedst egnet.
Jeg skal altså kunne smide mit 702p og 1080p content over på den fra min stationære, uden at flytte disk, kabler osv.

- En LILLE computer med LOGMEIN på, hvor jeg kan have fx 4 x 1tb diske i, som bliver lavet i raid 0, hvorved jeg kan få YAMJ til at hente film fra alle 4 diske i en index fil, og trække netværkskabel fra PCH til router og fra den LILLE computer til router og derved share den over netværk.  Kan dette lade sig gøre?
- Har også overvejet en 2TB netværksdisk, men den koster en krig, og så vidt jeg har læst, kan den have problemer med at skrive til den. 
- Evt en NAS, som jeg ikke har gjort så meget læsning om.

Det gør intet at jeg kan slukke min LILLE computer hvis det bliver valget, så den ikke bruger strøm når jeg ikke bruger den. Så kan jeg bare tænde den når jeg skal se film, overføre film eller andet.
Software mæssigt er jeg også lidt på bar bund, og har kigget lidt på myiHome, Windows Home Server, og tilsidst bare en alm XP, med networkshare.
Fordelen ved WHS, er at den kan lave software raid 0, så de diske der bliver smidt i maskinen ser ud som en - en fordel når jeg skal bruge YAMJ.

Håber det er nogenlunde overskueligt hvad det er jeg søger.
Prisen er ikke SÅ væsentlig, men havde ikke regnet med mere end 4000 inkl. 1x1TB disk.

Nogen gode forslag?

Mvh Michel
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 11:29

Hvor ikke en synology 407 NAS box.. Kan indeholder 4 diske og den koster mindre en 4000 kr med 2 * 1 gb diske i..?

Den virker perfekt sammen men en popcorn...

Til top
Mess^ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 11:36
Ser fornuftigt ud, men hvorfor sådan en, frem for en mini computer som man laver selv? Computeren kan vel en del mere og er billigere samlet set....

Kabinet
Mainboard
RAM
2xHDD
Controller Card (Expansion Muligheder+RAID
PSU ?

Samlede sum so far: 2857 ,- ex. forsendelse

Kan man lave Raid0 på den Synology ?
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 11:47

For at slippe for en masse bøvl :-)

den kører RAID 0,1 0 og 5.

Lavt strømforbrug og går selv i dvale + modsatte vej når en film skal ses...

og ulemperne er at den ikke kan udvides med tiden..

Jeg har en stående på Loftet og den har kørt 24/7 lige siden jeg fik den.. (Over 1 år siden)

Desuden kan resten af huset bruge den som filserver..

Til top
Mess^ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 11:49
Når du skriver bøvl, hvad er det så? :)

Og ja, vil gerne have muligheden for at kunne udvide... :)

Hvad sker der hvis man fx installere 2 diske i den NAS, og når de er fyldt, kan man så sætte en disk ekstra i, og kører videre i raid 0?
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 18:21
lige noget imput går ud fra grunen til du vil køre riad0 er af den film juckbox kun kan klare en begraset forkslige drav navne  ? vis du liger vista ultimate ind på din computer kan du køre dine   HDD som dynamsike så vis vi siger du har 2 HDD på din computer så heder HDD E: og HDD heder D  gå ind på E og vider til D så stigen stari er E ved mig heder det feksmpel E\DVD\F hvor F er min HDD når 2 min fil server ser faktis ud meget som den du har stilet op har så fjernet  alt det visuele fra vista så den kun burer 700mb ram når den bare står før brugte den lidt over 1gb  har ikke lige teste hvad den bruger ved afspling men kan da gøre det senere vis du vil have det er fordi jeg har afspilet uden problmer men ikke efter jeg gjore det
Til top
Mess^ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 10:21
Er ikke vant til at arbejde i Vista, så er ikke helt med på hvad du mener med dynamiske diske...  At man kan sætte dem til at være som en, igennem Vista eller?
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 13:20

Oprindeligt skrevet af Mess^ Mess^ skrev:

Er ikke vant til at arbejde i Vista, så er ikke helt med på hvad du mener med dynamiske diske...  At man kan sætte dem til at være som en, igennem Vista eller?

ja er lidt svørt af forklare  derfor jeg prøvet af skrive adr stigen  men det er sådan af du kan gå in på din ene  HDD og vider til nr2 uden af gå væk fra start adr. i din første HDD  så det løser problmet med du max kan vælge et vis antal forkslige  drav da man bare vækger et og går det igenmen for af kome til de andre   håber det forklare det lidt beder

Til top
Mess^ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 14:01
Er bare ikke sikker på det virker med YAMJ - desværre.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 16:23

Oprindeligt skrevet af Mess^ Mess^ skrev:

Er bare ikke sikker på det virker med YAMJ - desværre.

er jeg bruger selv MLMJ men de har bege en begranning for var mange drav   så det vil virke da det opfløre sig som et lang drav der bare hænger samen men ligner alm drav i dene computer men på de dynamsike HDD  der kan man gå fra star til slut uden af skifte HDD star navn

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu