|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MeLViS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 430 |
![]() Sendt: 31-Januar-2010 kl. 20:29 |
Hey
er der en klog bruger der kan fortælle mig hvorfor jeg oplever LAG nogle FÅ gange når afspiller en MKV igennem Mencoder via PS3 Media center. Bruger jeg TSmuxer er der intet problem. Det er som om det kun er ved panoreringer over store landskaber i filmen, somom der er meget data der. Hvad kan det være ??? |
|
![]() |
|
Crockie ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() |
Hvordan er din PS3 koplet på netværket? Trådløs eller LAN?
|
|
![]() |
|
VirtualPenguin ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
Under status fanen kan du se om det har bufferet frem, hvis den ikke har så bliver du nødt til, at pause filmen og vente lidt. Hvis den har så prøv at afpil den med en anden transcoder som fx. avisynth, eksperimenter lidt, personligt har jeg ingen problemer med mencoder, det eneste problem jeg har er, at min pc ikke helt er hurtig nok og jeg må lade den stå og køre lidt før jeg starter filmen.
//EDIT:
Så lige du skrev at hvis du brugte TSMuxer er der ingen problemer, så ville jeg bare blive ved med at bruge det, medmindre der selvfølgelig er ulemper ved at bruge TSMuxer istedet, men ellers ville det nok være bedst hvis du spurgte på http://ps3mediaserver.org/forum/ istedet. :) Redigeret af VirtualPenguin - 09-Februar-2010 kl. 19:15 |
|
![]() |
|
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
![]() |
PS3 medie server har jeg haft store problemer med når det kommer til MKV filer, dens buffer stadie kommer aldrig rigtig i gang, og ved snart ikke hvad jeg skal gøre længere! men, jeg har nu valgt at benytte mig af en Xtreamer istedet til afspilning af film. og til dem som STADIG vil benytte deres ps3 til den slags gøjl, der kan jeg pænt fortælle at Mezzmo er et rigtig godt alternativ, det understøtter dog ikke MKV filer pt. men sku være med i en opdatering lige om hjørnet, plus at programmet meget snart er mulig på dansk ;)
|
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|
![]() |
|
stenrock ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 45 |
![]() |
kunne jo også være dit tv det er galt med.. da de skærme der kun er på 50hz netop vil opnå hakken når man panorere over bla landskaber osv
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() |
Når du bruger tsMuxeR, smider du så den muxe'ede fil over på en USB pen eller streamer du den igennem PS3 Media Server? |
|
|
|
![]() |
|
Gelardi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-November-2005 Sted: Aarhus, Denmark Status: Offline Point: 574 |
![]() |
det er fordi hvis du muxer den så bliver video delen ikke rørt kun
lyden....hvis du afspiller på den anden måde så vil det hele dvs. audio
og video bliver kodet "on the fly" og så kan den lagge....dog dette
afhænger også af hvordan filmen er blevet kodet til mkv...jeg bruger
altid TSmuxer, så er det ingen slinger i valsen, men så kan man selvf.
ikke få undertekster på.
|
|
SONY KDL-46HX855
SONY STR-DN 1000 ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1 SONY PS3 500 GB PANASONIC DMP-BDT310 iPhone 5+5s16+32 GB iMac 27" iPad4,32GB3G,white iPad Air 64GB3G,white |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() |
Vælger du bare Tsmuxer under #--TRANSCODE--# mappen på din PS3?
|
|
|
|
![]() |
|
Gelardi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-November-2005 Sted: Aarhus, Denmark Status: Offline Point: 574 |
![]() |
Jep
|
|
SONY KDL-46HX855
SONY STR-DN 1000 ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1 SONY PS3 500 GB PANASONIC DMP-BDT310 iPhone 5+5s16+32 GB iMac 27" iPad4,32GB3G,white iPad Air 64GB3G,white |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |