recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den famøse PES vs. Fifa tråd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen famøse PES vs. Fifa tråd

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 13:49
Det var da meget fornuftigt at der blev lavet en specifikt tråd om det her emne.Tongue
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 09:24
Jan, nææ men jeg kigger overhovedet ikke siterankings.  Jeg har personlig oplevet at flere anmeldere har givet tidligere PES versioner dårlige anmeldelser selvom jeg har synes det var rigtig gode spil. Og som nævnt tidligere så sætter medierne ofte Fifa-spillere/anmeldere til også at anmelde PES-spil...og så skal der jo være en negativ forskel på de 2 spil ikke sandt?

Men ok jeg skal da gerne indrømme at jeg nok er den persontype der ikke bare vil gå med på de mest populære og hypede ting sådan uden videre.  Derfor er jeg stadig (eksempelvis) Apple-kritiker (selvom husstanden ejer flere) og bryder mig ikke om den musik der spilles på P3, Voice osv.  Der foretrækker jeg andre og måske mere ukendte produkter/bands/osv.  Så måske afspejler dette også mine præferencer når det kommer til fodboldspil, who knows :)

Jeg prøver lige igen...har du prøvet PES 2011 demoen endnu? ;-)
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2008
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 10:52
Nope nu har jeg fået fifa11Smile Og det kører super online.
I den første kamp oplevede jeg dog noget ala PES. Umuligt at ramme en medspiller eller mål. Så opdagede jeg at der var lavet om i Controller setiings ift. FifaWC. Så nu er det som jeg kender det. Dog vil jeg sige at det er blevet langt sværere på den gode (PES-agtige?) måde. Det er langt mindre arcade agtigt end WC og mere realistisk. Man laver ikke længere 3-4 wondergoals i hver kamp, som at knalde den en udenfor feltet, score med hælen, spille ping pong rundt i det lille felt. Man skal arbejde mere for sagen og målmændende er blevet langt bedre, og forsvarsspillet mere intelligent. Selvom man spiller online er det jo stadig AI der styrer de 10 af spillerne. 

Tror faktisk selv en PES fan vil kunne lide det denne gang. Men godt klar over at den køber du ikke..:)

Redigeret af jan160674 - 07-Oktober-2010 kl. 10:53
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 14:01
jan, det skal du ikke sige.  Jeg vil sætte mig hen med Fifa11 demoen her i weekenden og give den en fair chance så det kan være jeg bliver positivt overrasket.  Faktum er i hvert fald at det jeg har prøvet af PES 2011 indtil videre...er enormt positivt og fedt. Så det gør mig slet intet hvis der er 2 fede fodbolspil jeg gider spille :)

Dog synes jeg det er lidt ærgeligt at du ikke gider prøve PES 2011. På den måde kan jeg desværre ikke tage dine sammenligninger 100% seriøst :)

Redigeret af petrucci - 07-Oktober-2010 kl. 14:02
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 14:48
Jeg prøver det også på et tidspunkt, uden tvivl. Du er jo ikke den eneste der synes det er rigtigt godt om det i år:) Bare ærgeligt man ikke kan prøve det online, så noget feedback omkring online delen vil jeg sætte pris på.
Jeg vil egentligt hellere vente til det kommer på bud end at prøve en ikke 100% demo, hvor man ikke kan spille online. Jeg prøvede heller ikke Fifa demoen, og har ikke gjort det i flere år. Desuden er det endelige PES inkl. patches, jo sikkert langt bedre en demoen, og vel egentligt en større chance for at jeg kan lide det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 15:34
jan, helt sikkert.  Men nogengange må man altså ned i tegnedrengen og finde nogen sedler frem for at se om et spil er godt :)   Har hørt at den endelige version sku ha yderligere forbedringer fra demoen...blandt andet hårdere skud fra angribere som rooney osv.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 16:34

Lur mig om ikke PES kan fås til en max. 5-10£ i Uk brugt, til januar, når Julesalget er ovre. Fremfor at give 40£ nu. Ja jeg er jyde..:) 

Til top
Mr. Pioneer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 01:26
Vælger helt klart PES, størrelses forholdene er helt forkerte i FIFA, der er målene kun på størrelse med et 7 mands mål det er en amatør fejl af rang fra EA's side. Jeg mener også at boldfysikken er mere realistisk i PES plus du kan lave langt flere typer skud end i FIFA.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 08:55
Fik PES 2011 igår og er virkeligt positivt overrasket, var mere eller mindre gået på Fifa-vognen efter at alt der udkom efter gude-spillet PES5 bare blev dårligere og dårligere. 

Fik spillet en 5-6 kampe igår og afleverings-systemet fungerer helt genialt, kan godt mærke at der skal spilles nogle kampe endnu før det helt sidder der. Kontra-stød fungerer også og blev da også straffet af modstanderne nogle gange. 

Jeg ved ikke om det er alle de her småjusteringer der gør eller om Konami har fundet den dybe tallerken men der er virkelig en feel good-faktor over det nye PES, får simpelthen bare lyst til at spille mere og mere. 

Så jeg holder mig i denne lejr i år, så må jeg få Fifa når det følger gratis med det nye Anders And blad. :-) 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 07:22
Nu har jeg prøvet 5-6 kampe i Fifa 11 demoen og straks herefter tog jeg 2-3 kampe i PES 2011.  Jeg synes nu der er en rimelig forskel på de 2 spil. Fifa 11 er bestemt ikke et dårligt spil, det har forbedret sig en del. Undertegnede synes bare stadig ikke at det overgår PES i gameplay...og faktisk heller ikke i grafikken nu.  Specielt, som jakabov siger, synes jeg afleveringerne er bedre lavet i PES - dog kunne jeg savne et par af de der sidsteøjebliks-prikafleveringer som Fifa 11 nu  desværre IMO har alt for mange af.  Boldfysikken virker IMO stadig bedre i PES 2011, specielt de lange afleveringer og skud.

Grafikmæssigt blev jeg ikke synderligt imponeret af Fifa 11  men lydkulissen var bedre end PES - på trods af en utrolig kunstig publikumsjublen ved en scoring. Der var overgangen mellem standard-tilskuer-noise og jubel-noise simpelthen mærkelig og unaturlig.

Langsommere spil (for langsomt til min smag), for meget midtbane-prikkeri og en del småbugs (mit første hovedstødsmål formåede spilleren at score med hovedet vendt 120 grader den anden vej)præger umiddelbart Fifa 11 demoen mens banen, grafikken, boldfysikken og afleveringssystemet gir et godt førstehåndsindtryk af PES 2011.

Konklusion efter 1. demotest:  PES 2011 vinder IMO.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2010 kl. 23:19
Har ikke spillet PES eller FIFA siden 08. Prøvede at låne FIFA WC 2010, og det var da sjovt nok, men ikke nok til at holde mig fanget i længere perioder.

Jeg tror at jeg vil springe på PES-vognen denne gang.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu