|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
lpnielsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 233 |
![]() Sendt: 19-December-2009 kl. 19:02 |
Hej
Jeg ville lige høre om der er andre som i de seneste dage er begyndt at få støj/kraftige udfald på flere kanaler på yousee via Samsung boks? Jeg bor i Sønderjylland.
De kanaler som umiddelbart det drejer sig om er TV2 sport (vist ikke rigtig HD udgaven), CNN og nogle Canal+ kanaler. Jeg har ikke gået igennem alle kanalerne, men disse ved jeg har haft problemer. Der er mega meget hakkende og udfald på f.eks. TV2 sport. LPN
|
|
Mvh
LPN |
|
![]() |
|
lpnielsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 233 |
![]() |
Nå en lille opdatering på problemet. Jeg har en gammel Sagem 60 (mener jeg den hedder) stående på et børneværelse og den kørte alle kanaler uden problemer - jeg tjekker hovedsageligt TV2 Sport. Så tænkte jeg lige, at jeg måtte prøve at tage den gamel Sagem 60 ind i stuen hvor problemet er - og minsandten om ikke den også i stuen bare køre fint.
Så på den baggrund må jeg konkludere næsten at det må være boksen der er noget galt med. Signalstyrken kan vil ikke være for ringe, hvis de kører fint på Sagem 60 - kan det?
Prøver iøvrigt nok at få fat i support her senere på dagen. |
|
Mvh
LPN |
|
![]() |
|
![]() |
Hej endnu en opdatering.
Først vil jeg sige ChrisJJ at jeg mener faktisk også at det først kom omkring da snevejret begyndte, så jeg spørger også kan det virkelig have indflydelse? (jeg ville ikke selv mene det). Nå men derudover så talte jeg med yousee i dag, og de vil nu sende mig et nye tv kabel - selvom jeg er ret overbevist om at mit er godt nok - det er ikke et af de billigste - og som sagt så har alle kanalerne virkede fint indtil for ganske få dage siden (jeg ved med sikkerhed at jeg så NFL sidste søndag på TV2 Sport uden problemer). Nu får vi at se med kabel. Nå men nu endnu mere mærkeligt. Jeg ville jo naturligvis ikke lige godtage at det ikke virkede, og slet ikke når jeg skal se NFL i aften omend jeg kunne se det på TV2 Sport HD - dog med amerikanske kommentatorer. Derfor rodede jeg rundt med mine kanaler og netværk og så videre. Så gik jeg ind i favoritliste igen - og opdagede gudhjælpe mig, at f.eks. TV2 sport - men også en lang række børnekanaler - står listet 2 gange i "overall listen" og det viste sig, at dem som lå længst nede på listen virkede hos mig. Således kan jeg nu se TV2 sport uden problemer fordi jeg valgte en "anden" TV2 sport. Hvad fanden er det for noget? Og hvorfor sagde ham fra yousee ikke noget om det.
Der er dog stadig et par problemer - 3puls er stadig problematisk, og den har ikke 2 muligheder i tilvalg af kanaler. Derudover er der et par Canal+ kanaler som også bøvler lidt, som heller ikke har alternativer. Men meget mærkeligt generelt.
|
|
Mvh
LPN |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
http://yousee.dk/privat/kundeservice/tv/faq.php?id=22960 |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm, som jeg læser det der, så er det fordi det er favoritkanal som ligger længere nede på listen. Men jeg har nok valgt mindst 5 kanaler længere nede på listen, som jeg ikke har som favoritkanal. F.eks. alle børnekanalerne, BBC W, CNN TV2 news. For det første så virker de, hvilket jeg jo ikke ville mene de skulle når jeg ikke har dem som favorit.
|
|
Mvh
LPN |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
YouSee er ikke særlig præcis i deres beskrivelse og deres eksempel går på kunder med favoritpakken. De lister i øvrigt heller ikke alle de dobbelte kanaler.
Hver kanal findes i to udgaver: En ukrypteret i fuldpakkens frekvensområde og en krypteret til Favorit i grund- eller mellempakkens frekvensområde. Hvis man ikke har programkort, så er det kun de ukrypterede versioner, der fungerer. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
abelona ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-November-2009 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Jeg har også i de seneste dage fået markante udfald på flere kanaler(danske, norske, svenske, og den franske) - bruger triaxbox og Sony - bor på Fyn.
|
|
![]() |
|
Gent ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Netværksnr.: 760 her. Samme problemer...Opstod d. 17/12. Fejlmeldte det samme dag. Det virkede som om det blev rettet i løbet af weekenden - søndag fungerede det fint igen!
Her kl. 15:30 var den dog galt igen - kanalerne: TV2, TV2Nabo og TVMidt-V fungerede (fejlrate=0).
Alle andre = intet signal eller noget med "billedeopdatering fra før stumpfilm"
![]() Kl. 16:30 kommer der igen billede på alle kanaler...dog er der typisk en fejlrate på 2-4, men det går lige uden hak.
Mon ikke det kan konstateres at Yousee har et generelt problem?
![]() Samsung 3126, SW=1.240 og tykt kabel
|
|
![]() |
|
![]() |
Lige i dagene efter jul synes jeg ikke, at jeg havde nogle problemer. Men nu de sidste par dage er der igen begyndt at komme støj på nogle kanaler - der i blandt specielt 3puls hvilker i teorien næsten er ligegyldigt. Men også en lille snert på bl.a. 3+, TV2 sport og et nogle canal+ kanaler.
Og nu er det jo pudsigt, at det igen er blevet lidt dårligere vejr.
Så følgende spørgsmål:
1) Kan vejret virkelig have en indflydelse?
2) Er der nogle generelle problemer hos yousee, jeg har set andre tråde med lignende problemer. Og i såfald har yousee erkendt det?
LPN
|
|
Mvh
LPN |
|
![]() |
|
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Her er det signal styrken der åbenbart er for svag, iflg. en Sagem 60 boks ligger styrkerne og svinger på mellem 72 og over 200, så jeg skal også lige have snakket med den her idag (Mandag) om det problem og have dem til at kigge alle deres signal styrker igennem for hele området.
Så kan man med det samme (igen) få dem gjort opmærksom på de 18 kanaler vi ikke engang har haft siden November, hvor vi bare fik en kold afvaskning fra dem af da vi klagede over det. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |