recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa og pludselig sne på flere kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofa og pludselig sne på flere kanaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa og pludselig sne på flere kanaler
    Sendt: 30-December-2009 kl. 13:02
Hej!

Kører med 2 tv på en alm analog stofa forbindelse.
Der har ikke været problemer før, og der er ikke sket nogen ændringer i mit setup.
I forgårs er der dog pludseligt sne på VH1 og Nat.Geo på begge mine tv.
En kammerat havde oplevet det samme for et par uger siden, bor et par hundrede meter fra mig, og har også Stofa.
Da han kontaktede Stofa, var deres svar, at hans kabler var for dårlige....

Lad os nu bare sige, at Stofa reelt har ret (ellers må vi tage slåskampen med dem bagefter). Men hvordan kan det digitale signal (som dog trods alt har været tændt et par måneder) ramme mit signal for 2 dage siden?
Min antenne forening beskriver det rigtigt nok her:
http://www.tvaarhus.dk/Default.aspx?ID=7&M=News&PID=302&NewsID=74

/Bjarke
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 13:42
http://www.antenneforeningenaarhus.dk/Default.aspx?ID=26
Beskriver en lille kanal omlægning i din antenneforening der berører de 2 kanaler du nævner, så du skal vist bare lige indstille kanalerne igen fra deres nye position Smile
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2006
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 17:25
Det har ikke umiddelbart noget at gøre med de omlægninger. De er jo også først sket idag, hvor mit problem opstod for flere dage siden. Programmer ligger hvor de skal, signalet er bare elendigt.
/Bjarke
Til top
Dusty_83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-December-2007
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 19:09
Fakta er at du har problemer med lige præcis de kanaler, som antenneforeningen skriver, man kan opleve forstyrrelser på, hvis der kommer indstråling i dine installationer. Derfor er jeg da tilbøjelig til at give Stofa ret i at det umiddelbart må være dine kabler. Jeg synes du bør prøve at finde et dobbeltskærmet kabel med fastsvejsede stik og se om det ikke hjælper.. Smile Stofa sælger dem og ellers kan din lokale elektriker nok også hjælpe..
Panasonic TH-42PZ70EA
Sony STR-DG910
Playstation 3 40 Gb
Focal JMlab´s Sib + Cub 2
Iphone 3G 16GB
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Dusty_83 Dusty_83 skrev:

Fakta er at du har problemer med lige præcis de kanaler, som antenneforeningen skriver, man kan opleve forstyrrelser på, hvis der kommer indstråling i dine installationer. Derfor er jeg da tilbøjelig til at give Stofa ret i at det umiddelbart må være dine kabler. Jeg synes du bør prøve at finde et dobbeltskærmet kabel med fastsvejsede stik og se om det ikke hjælper.. Smile Stofa sælger dem og ellers kan din lokale elektriker nok også hjælpe..
Fred være med de forstyrrelser, foreløbig,  i det Nye År.'
Godt Nytår  Clap  Og tak for det gamle moho
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu