|
Optage HD på alm. DVD brænder samt skiver |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mondeo93 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Juli-2014 kl. 16:44 |
Faldt lige over en godt nok gammel artikel, "Brænd HD-skiver uden HD-brænder" der omhandler at med programmet "Pinnacle studio" skulle man kunne bruge sin DVD brænder i PCen og endda alm DVD skiver til at optage i HD de vil dog kun kunne rumme 30 min for alm. DVD skiver
Man skulle så kunne undlade at skulle købe en dyr blueray brænder for at kunne optage og gemme HD på blueray DVD skiver Artiklen kan ses her: http://www.computerworld.dk/art/8637/braend-hd-skiver-uden-hd-braender Nogle der har erfaring med det ? |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er for dyrt i DVD-skiver og for dyrt i BD-skiver i forhold til alm harddiske. derfor er der ikke sket mere med teknologien. HDD's er billgere per gigagyte. Så det kan ikke betale sig. og en buffalo blueray brænder koster knap 800. Så jeg ved ikke hvad du mener med "dyr teknologi"? - men det er markant dyrere end bare at lægge det på HDD. og de 30min er en mega turnoff i forhold til at bruge det til at gemme video på.
|
|
![]() |
|
mondeo93 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Jeg mente med dyr, at jeg troede at en Blueray brænder kostede omkring 2000 kr.
Men det var vel nok da de så kom frem |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10478 |
Helt enig. Det med skiver, hvad enten det er DVD eller BR, er for dyrt, forældet og alt for besværligt i forhold til at optage, redigere og opbevare direkte på harddisk. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
Næh, men det er da ganske uinteressant. Det er vel nærmest kun en computer der kan afspille det igen. Dybest set kan du jo altid gemme det som filer på en DVD skive, hvis det er for a have det som backup. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |