recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pro tools
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

pro tools

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
iceb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: pro tools
    Sendt: 10-August-2014 kl. 08:20
hej

Jeg vil gerne høre om man kan køre sin pro tools musik program uden den ekstra hardware fra pro tools eller skal man ud at købe både pro tools hardware og software for at komme igang ? 
Der er en prøveversion af dette pro tools program på deres hjemmeside så ville lige høre her inden jeg går igang med den.

Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 19:31
Nej. Sådan har det været for tidligere versioner, men de nye versioner støtter også anden hardware. 

Kan i øvrigt anbefale at du spørger om den slags på fx lydmaskinen.dk eller forum på 4sound.dk 

Personligt vil jeg anbefale dig også at tjekke Studio One. Det er jeg selv ret glad for. 
Til top
iceb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 13:54
ja har nu prøvet det og det virker meget godt ja. Hvad er det med deres mixer er der noget med den ikke er der i den gratis version jeg har hentet ? altså den mixer der også er i 
cubase hvor du kan se alle de spor du har i din sang også kan du så skrue op og ned med faderne præcist som om det var en rigtig mixer men det er jo kun en softmixer hvor man på denne måde kan få overblik.
Synes ikke jeg kan finde denne funktion

også er der lige 
importering af mp3 lyder filer 
dem kan man heller ikke gøre 
med mindre man opgtraderer til pro versionen ja

udover det virker det som en god alternativ løsning
har mest selv brugt cubase

har også testet cubase elements 7 i en prøve udgave 
på min mac og den kører meget godt der

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 17:41
Hvad er det du skal bruge det til? Protools er et rigtigt redigeringsprogram til lyd. - Det er til gengæld ret så ubrugbart hvis man vil bruge det mere a la DJ-mix program. der er en del bedre løsninger (blandt andet fruityloops hed det i gamle dage, ved ikke om det stadig eksisterer)Ellers er der faktisk en del opensource løsninger som dog primært kører på linux platformen.
Til top
iceb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 18:56
ja jeg skal buge det til at lave musik med
sådan lagkage produktioner 

men det er underligt 
min kammerat har også mac og han har samme program
også 
studio one

og på hans mac der siger han der ikke kommer lyd ud
og ja vi har begge 2 samme mac eneste forskel er han 
også har logic installere fra apple 
og har også nogle flere ram men vi har samme mac os 
den nyeste maverick 
10..9

også har vi lige gennemgået og vi har indstillet det hele på samme måde både
studio one og system indstillinger i mac

så ved du hvordan han ikke kan få lyd på det når han godt kan få lyd i 
logic?

vi har også prøvet 
release driver under indstillinger i studio
men det virkede ikke
vi har også begge to den samme gratis udgave af 
studio one programmet 
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 10:21
Jeg kender ikke til Studio One på mac.

Lav en bruger på lydmaskinen.dk og spørg der. Der vil du være langt bedre hjulpet. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu