recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til ny installation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til ny installation

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til ny installation
    Sendt: 24-August-2014 kl. 15:38
Jeg har geninstalleret Windows 7
Hvor kan jeg se, om Win er installeret mere end én gang?
Mener det fylder for meget: Havde problemer under processen
Og hvor blev dvale af (Start - Luk computeren)?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 22:20
Hvis det er en computer, hvor Windows7 var forinstalleret, og stort set klar til brug, da du købte den, så var der garanteret en masse unødvendigt software installeret, som du evt. senere har afinstalleret. (Populært kaldet "Bloatware")

Fx en del prøveversioner, som du evt. senere kan have haft pillet af - dette fylder ganske meget... Så skal du pille det af igen efter geninstallation.

Husk også at køre diskoprydning efter geninstallation. Sæt flueben i det hele!  - og desuden klik på knappen "Ryd op i systemfilerne", hvis det er efter opdatering, du synes det hele fylder mere. Dette vil tage ganske megen tid!!!

Derefter skal du defragmentere...

Redigeret af turbo2 - 24-August-2014 kl. 22:40
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 22:29
CCleaner og Defraggler gør underværker...

CCleaner: Lad være med at ændre i programmets indstillinger, når du har installeret det - så ødelægger du ikke noget ved at køre det. 

Vedr. Defraggler - Undervurdér nu ikke dette ganske udmærkede program, som defragmenterer helt i bund...

Selv om det kommer med de vildeste tidsangivelser for defragmentering, så passer angivelsen ganske simpelt ikke! Men sæt bare computeren til at defragmentere med programmet på et tidspunkt, hvor du ikke skal bruge den alligevel - du vil kunne indstille programmet til at lukke den, når den er færdig med at defragmentere.

Dette gøres i "Indstillinger", "Luk ned efter defragmentering".

Redigeret af turbo2 - 24-August-2014 kl. 22:43
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 10:33
Tak for svar... men hvor er dvale?
Bruger det meget, slumre virker ikke godt
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 10:34
Turbo2 - med al respekt. Men hvordan kan du anbefale et program, (Defraggler) og i samme sætning direkte sige, at det kommer med misvisende oplysninger? Der knækkede min film altså lige.

Mht CCleaner, så er det nogle år siden jeg kiggede på det. Min opfattelse er, at det er et program der rydder op i registreringsdatabasen (fordi programmørene er for dårlige til selv at gøre det). At sige det ikke ødelægger noget, er lidt misvisende, synes jeg. Enhver ændring i registreringsdatabasen KAN ødelægge noget i værste fald. I bedste fald virker CCleaner jo slet ikke, hvis det ikke "ødelægger" eller rettere, fjerner noget.

Jeg forstår måske godt dine intentioner med det du skriver, det lyder bare ikke specielt overbevisende. Det kan måske skyldes det er indforstået på områder, som modtagerne ikke nødvendigvis forstår.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10478
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hvor kan jeg se, om Win er installeret mere end én gang?

Du huskede forhåbentlig at formatere C drevet inden du installerede Windows igen? Ellers ligger det der to gange + alt andet der lå på C drevet i forvejen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10478
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Vedr. Defraggler - Undervurdér nu ikke dette ganske udmærkede program, som defragmenterer helt i bund

Man skal blot huske, at hvis man benytter SSD drev så skal man ikke defragmentere. Det kan direkte skade drevet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu