recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Svingende internet efter kanalændring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Svingende internet efter kanalændring

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Svingende internet efter kanalændring
    Sendt: 24-August-2014 kl. 16:54
Jeg skrev for nyligt omkring en HP bærbar der ikke kunne finde vores trådløse internet i huset, og for de computere og andre enheder der kunne finde det, var der meget svingende forbindelse og det røg af hele tiden. Jeg fandt så ud af, at det sikkert var fordi at vores router stod til Autoscan, og kørte på kanal 13, sammen med mange andre naboer, så jeg prøvede at ændre til kanal 8, som jeg sammen med jeres hjælp fandt ud af var den bedste.
Det har også virket rigtig godt, og vi har ikke oplevet flere udfald i forbindelsen siden jeg skiftede til kanal 8, men nu svinger hastigheden bare meget.

Jeg har fibernet fra Waoo i lejligheden med 60/60, og før jeg skiftede fra Autoscan kanal til fast at køre på kanal 8 var hastigheden altid omkring de 55/55+ selvom jeg kørte med trådløs forbindelse. Det var jo rigtig godt, men blev som sagt nødt til at skifte kanal pga. for meget trafik på den samme.

Men efter det skift har jeg oplevet store udfald i hastigheden lige pludselig. Jeg har lige kørt en speedtest, som jeg også brugte før, og den gav mig 20 Mbps ned og 3 Mbps op? Det giver jo ligepludselig ingen mening, og det er ikke første gang jeg har oplevet at hastigheden er helt underlig. Det er heller ikke på noget bestemt tidspunkt at hastigheden falder, det kan komme lige pludseligt. Der er selvfølgelig heller ikke nogen andre enheder aktive på nettet, og der er heller ikke noget der downloader når jeg tester. Jeg har altid testet under samme forhold.

Kan det være fordi jeg har skiftet kanal, eller er der bare knas i forbindelse pt. fra Waoos side? Jeg har været inde og søge på driftsinformation hos Waoo, og de melder ingenting.

Eller er der måske noget galt med speedtest.net?

Nogen der har oplevet noget lignende?

Redigeret af ladiesman217 - 24-August-2014 kl. 16:58
          
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 20:02
du har ikke lavet speedtest via trådløst netværk vel? - men de gamles waao router har også lignende problemer. Jeg har dog på fornemmeren at det meget vel kan være routeren selv der har problemer.
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2007
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 20:08
Du har ingen IP konflikter vel?
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 22:49
Claus: Jo jeg kørte Speedtest trådløst, da det jo er trådløst jeg altid har testet og fra samme MacBook Air. Når jeg tester med kabel så er der aldrig problemer.

Som sagt var der ingen negativ udsving i hastigheden før jeg skiftede kanal, der mistede den bare signalet ofte, men efter jeg skiftede til fast kanal så kom de negative udsving trådløst. Jeg får stadig gode test resultater med kabel.

Enerneslo: Hvad er en ip konflikt? Det siger mig ikke noget :(
          
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu