recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O HDR Uden scart fra fjersyn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&O HDR Uden scart fra fjersyn

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nico30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: B&O HDR Uden scart fra fjersyn
    Sendt: 09-November-2006 kl. 00:13

Jeg Skal til at købe en B&O HDR 2 Og vil ligge den oppe på et loft hvor mine master link og antenne kabler bliver samlet Jeg vil gerne kunne styre den via Master link istedet for Scart stikke gemmen mit B&O fjernsyn. Er der nogle der ved om man kan købe eller bygge en converter fra master link til scart Så det er muligt at styre den via master linken net værke fra alle mine fjersyn.

Eller måske er det slet ikke de samme data signaler der kører igemmen master link som kører igemmen scart stikke fra fjernsynet til HDR.

Måske er der nogle der ved hvilke type data signal B&O bruger igemmen master link/scart

Måske "RS485"

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 09:07

Tror ikke det kan lade sig gøre. Men B&O brugere generelt datalink melem enhederne.

Med så teknisk et spørgsmål får du nok mere responce på www.beoworld.co.uk

Men på den anden side - hvorfor give så mange penge for et B&O produkt som du vil gemme væk og måske vil bygge en converter til.

Hvorfor ikke bare købe en sony/panasonic/pioneer/jvc og så investere i en løsning fra Lintronic til at betjene den

Redigeret af kim.t - 09-November-2006 kl. 09:11
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 09:20
Tænk også lige på at generelt har HDD recordere ingen RF modulator, dvs der sendes ingen signal ud fra recorderen ud på antennestikke (bruges kun til at fiske TV signalet). Signalet sendes kun via SCART
Til top
Nico30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-November-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 23:01

Grunden til jeg vil smide den op på lofte er jeg ikke gider se på den. Og stadig vil kunne styrer den via min Beo4. Oppe på mit sænke loft har jeg kun antenne og master link til rådighed og har ikke mulighed for at trække nye ledninger da jeg har fræset alle ledninger ind i væggen i hele min lejlighed og lige glemt at jeg også skulle ha fræset et scart kabel ind til HDR 1 

Men kan da godt se jeg har et problem da HDR 1 kun fisker signalet fra antenne. og sender video ud via scart stikke til fjersynet . Men vis man kunne finde eller lave en converter. Ved jeg der er lavet en box som laver et video signal om til fjernsyns kanal som man så kunne satte sammen med antenne nette.

Men nu har jeg 3 fjernsyn som er linke med master link og antenne. Vis nu jeg sætter HDR 1 sammen med fjersyn 1 er det så ikke muligt at benytte HDR 1 på fjernsyn 2 og 3 selvom fjersyn 1 er slukke ?????

Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af Nico30 Nico30 skrev:

Men nu har jeg 3 fjernsyn som er linke med master link og antenne. Vis nu jeg sætter HDR 1 sammen med fjersyn 1 er det så ikke muligt at benytte HDR 1 på fjernsyn 2 og 3 selvom fjersyn 1 er slukke ?????

Det kan du godt, hvis du sætter HDR 1 til hovedfjernsynet. Så vil du kunne betjene HDR 1 fra de 2 andre "slaverums-tv" via Masterlink'en og fjernsynet RF-modulator, selvom hovedfjernsynet er slukket.

/Frank

Redigeret af frankmj - 10-November-2006 kl. 08:03
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu