recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitets antennekabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKvalitets antennekabel?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ptheglev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Emne: Kvalitets antennekabel?
    Sendt: 30-November-2006 kl. 11:17
Til mit spritnye Pio 427 har jeg pt. en antenneledning af den hjemmelavede
slags (I ved, skruetrækker og et han-/hunstik). Nu skal det være slut - et nyt
skal købes (det skal ikke være et dårligt kabel, der forårsager tvivlsomt tv-
billede).

Men hvad er bedst? Er der forskel på de forskellige mærker? Av-Connection
har en type, TapeConnection en anden, Hi-Fi-Klubben en tredje osv osv.

Er der noget, der går for at være det bedste?

Mvh. Peter
Til top
1mba Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2005
Point: 653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 21:50

Hej...

Køb et kabel hvor producentens navn står på kablet, køb F-stik (dem til satbokse de er HF tætte), køb mellem stik som passer til antenne stik dåsen og TV'et, det kan ikke gøres forkert, det er billigt og lige så godt som de dyre.

Venligst Michael / 1mba

Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF   Meget Tilfreds.

Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv.
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 22:03

Hej

Jeg har kabler (Tech-link) fra AV-connection og er særdeles tilfreds, de giver et godt billede og jeg oplever ingen støj.

139,00 kr for et kabel på 3 meter er ikke engang dyrt, nærmest billigt

Er iøvrigt også "HF-tætte" jf. beskrivelsen på AV-connection

Mvh. Soko

Redigeret af Soko - 30-November-2006 kl. 22:07
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 22:17

Alle kabler som sælges idag er HF tætte, så går man hos sin antennemand/forhandler og køber kabler og gode stik, så har man hvad der skal til for at få god kvalitet, det er de samme kabler som f.eks TDC bruger til deres installationer, så der er ingen grund til at købe andet.  

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Alle kabler som sælges idag er HF tætte, så går man hos sin antennemand/forhandler og køber kabler og gode stik, så har man hvad der skal til for at få god kvalitet, det er de samme kabler som f.eks TDC bruger til deres installationer, så der er ingen grund til at købe andet.  

Den forstår jeg ikke lige...... "så der er ingen grund til at købe andet"

Mener du, at man opnår bedre kvalitet ved at købe kabel og løse stik hos sin Radiomand, eller mener du, at prisen er for høj på de færdigproducerede kabler??????

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 22:29

De kabler jeg bruger, er delvist nogle rester fra en TDC instalation hos mig, og tilsvarende kabler købt hos min forhandler, kvalitet og signal på den Digitale modtagelse er helt i top, så nej jeg ser ingen grund til andet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Limfinger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-September-2006
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 22:38

er dit signal fra tdc eller er det dit eget antenneanlæg? evt parabol?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 22:41

Som du kan læse i mit tidligere indlæg, så er det TDC.

Til top
Limfinger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-September-2006
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 22:53

ja forstår jeg men det var mere ptheglev`s anlæg jeg tænkte på?

det kunne jo være fejlen lå et andet sted. Der er jo set man har evt. noget halogen lys i huset hvor en gammel trafo forstyrre signalet måske noget importeret udstyr der ikke er godkendt.

eller evt en løs ende fra antenne fordeleren. det kan jo være så meget.

for holder med dig Niels de antennekabler man kan samle selv er lige så gode som andre. har tit været ude for de færdigstøbte kabler som følger med et nyt tv tit er synligt dårligere især efter et par år de bliver hurtigt ringe...

Redigeret af Limfinger - 30-November-2006 kl. 22:54
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Limfinger Limfinger skrev:

for holder med dig Niels de antennekabler man kan samle selv er lige så gode som andre. har tit været ude for de færdigstøbte kabler som følger med et nyt tv tit er synligt dårligere især efter et par år de bliver hurtigt ringe...

Ja, hjemmelavede kabler er absolut på højde med de dyre færdigmonterede.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 23:22
Ja, personlig syntes jeg, det er relevant at betragte det resultat man kan opnå.

Der er ingen tvivl om at man kan se forskel på feks scartstik og andre typer video kabel, men det er  straks langt sværere at se forskel på et antennekabel. Her snakker jeg ikke om de aller billigste kabler hvor store afstande viser et tydeligt tab, men om kabler med en tilstrækkelig afskærming og gode stik. Faktisk kan man ikke se forskel på et færdigt købe kabel og det man selv laver, hvis det er gjort rigtigt og har den rigtige kvalitet. Så kompliceret er et antennekabel jo ikke. Og et tv billede er jo meget afslørende selv om man snakker om analogt tv, så man ville kunne se forskel ved sammenligning hvis der var nogen.  (Tror Niels (radiomanden) taler om et digitalt signal? Syntes han nævner det, men det gælder også det analoge)

Men man kan måske snakke om store afstande? Så måske, et meget godt antennekabel kan jo have et mindre tab, jeg så et kabel med et tab på 0,5 db pr meter, men det kostede også 300 kr pr meter (hvordan kan det være det værd?) solgt af et byggefirma. Og færdige kabler af god kvalitet kan naturligvis udvælges ud fra kriterier  der gør dem særlig gode. Men  så igen, man skal jo kunne se forskel.

Men et færdigt kabel er jo ikke nødvendigvis dyrt, hvem nævnte clicktronik fra av-conection. Så er man da fri for at rode selv og det er flot. Og man skal måske ikke trække langt.

Ken

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu