recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Videoind -og udgange på surroundreceiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideoind -og udgange på surroundreceiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomasref Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: Videoind -og udgange på surroundreceiver
    Sendt: 10-Februar-2006 kl. 15:11

Hej allesammen

Jeg har tænkt på at tilslutte min PS2 og min DVD-afspiller til receiveren og derfra gå til TV'et, fordi receivere har tre komponent-indgange til forskel fra TV'et der kun har en.

Men er disse ind -og udgange "aktive" således at receiveren skal være tændt hver gang jeg skal bruge enten PS2 eller DVD-afspiller, eller sender de også signalet igennem når der er slukket for receiveren?

MVH. Thomas

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2006 kl. 15:22

Hej Thomas.

Receiveren skal være tændt - den gennemsløjfer desværre ikke, når den er slukket.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2006 kl. 15:22
Det kommer vel an på hvilken receiver det er. Men jeg vil tro/mene at den skal være tændt.
Til top
Xanchez Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2005
Sted: Sønderjylland
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2006 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Det kommer vel an på hvilken receiver det er. Men jeg vil tro/mene at den skal være tændt.

Det er vel ret logisk at det ikke går lige igennem, der skal jo være noget der styrer hvilket af de 3 signaler der skal ud?!
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 10:03
Hvad er lige fordelen i at køre sit dvd signal igennem ens surround-reciever? Min NAD reciever har også component ind- og udgange. Jeg bruger dem ikke, men er bare nysgerris
Anders
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 10:49

evt ekstra component,de fleste tv har kun en.

kallek

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 10:54

Hvordan giver det en ekstra component?

Recieveren har jo kun 1 component indgang og 1 udgang. Ergo vinder du jo ikke en ekstra component!

Anders
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 11:03
Det kommer vel an på receiveren, hvor mange ind- og udgange der er. Der findes også receivere der kan tage forskellige signaler ind og sende signalerne til fjernsynet med f.eks. HDMI. (konvertere signaler).
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 11:21

Hej Andefeldt,

Jeg forstår din nysgerrighed - men du har vist ikke været nysgerrig nok til at læse første indlæg grundigt: Thomas' receiver har nemlig TRE component indgange. Det er to ekstra i forhold til et TV med en enkelt.

Fordelen er, at man skifte mellem flere kilders billede og lyd på receiveren uden at skulle flytte kabler eller bruge eksterne omskifterbokse.

Hvis din/en receiver kun har én component indgang, er der ikke nogen fordel (medmindre receiveren har noget opsætningsgrafik e.l. den kan vise på TV'et).

Ergo: Det hele kommer an på receiverens indgangskredsløb og tilslutninger og på, hvor meget, der er behov for at slutte til.

Stavemæssigt: Receiver er korrekt, ikke reciever.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 11:30

Sorry, my bad ang. stavning.  (Men jeg skal nok være flink ang. kommasætning )

Min NAD har noget grafisk opsætning, men det kan, så vidt jeg kan læse i manualen, kun ses via receiverens composite/s-video udgange. Så det virker ret tåbeligt, at der også er component muligheden, synes jeg.

Anders
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 12:22

Det synes jeg også.

Den kan højst gøre det lidt lettere at skifte over til DVD-billede og -lyd samtidig hvis man f.eks. har hørt radio og allerede har tændt for sit TV eller har en remote, der også sørger for det (har makro-funktion e.l.) ved tryk på DVD.

M.v.h. Carser

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu