recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Endelig succes med Terratec H5 og Yousee DVB-C !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEndelig succes med Terratec H5 og Yousee DVB-C !

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Emne: Endelig succes med Terratec H5 og Yousee DVB-C !
    Sendt: 28-Januar-2010 kl. 14:08

Som jeg måske indirekte har fortalt, har jeg overvejet en Humax standalone harddiskoptager (dustinhome og 3000 kr.).

Men nu har jeg været forkølet og hjemme i halvanden dag, og i dag tog jeg tørnen med min terratec H5 usb-tuner med dvb-c/t.

Først kunne jeg scanne kanaler godt nok, men så intet billede med DVBViewer (sort skærm) og kun stillbilleder Terratecs Viewer.

Googlede så noget om, at man skal vælge windows 7’s codecs til TV, h264 og lyd. Jeg bruger Cyberlink power-dvd 9 på samme PC for at kunne se blueray. De har deres egne codecs.

http://www.terratec.net/en/driver-and-support/driver_90675.html?selectproduct=TerraTec%20H5

http://www.dvbviewer.com/en/index.php koster 30$.

Prøvede så på en anden PC med win7 64 at installere kun terratecs 64 bits drivere, og gik så i gang med opsætning af dvbviewer, som jeg har købt.

Jeg ved ikke, om de har ændret dvbviewer til noget mere brugervenligt. Det meste kører nemlig som netdownload udfra en 5 Mbyte fil. Så vælger man bare automatisk opsætning og vælger transponder Yousee Denmark dvb-c, så kører det. Når man vælger de microsoft codecs. Det kører fint ! Jeg har dog ikke prøvet DR-HD endnu, da de ikke sender lige nu. Men jeg tror, at den er hjemme.

DVB-Viewer kan sætte danske menuer, og ser meget brugervenlig ud m.h.t. at optage, og epg, m.v.

Kan anbefale at købe dvb-viewer alene af den grund, at den grundigt vælger alle 3 codecs fra menu.

Det er på 32 bits windows 7 på den PC med blueray drev.

Man kan ikke bruge mediacenter i win7, da det ikke understøtter dvb-c, kun dvb-t.

Det var dagens clou for mig !

Redigeret af beamer - 28-Januar-2010 kl. 14:09
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu