recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ASRock ION330BD / Terratec
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketASRock ION330BD / Terratec

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Emne: ASRock ION330BD / Terratec
    Sendt: 30-Januar-2010 kl. 12:33
Hej,

Jeg overvejer ovenstående kombination - primært til optagelse af YouSee kabel TV, men også til afspilning af andre video og lyd-filer.
Jeg regner med at køre Win7 Media Center på den, men kan der anbefales en anden SW til det i stedet ?

Jeg har læst testen af Terratec H7 her --> http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=116
og der fremgår det at der er fjernbetjening med - betyder det at man skal betjene DVB-C tuneren med den, eller kan den betjenes via fjernbetjeningen til ASRock ?

Ultimativt er det meningen at media centeret skal betjenes via Lintronic/Beo4 - er der nogen der har erfaringer med det ?

Jeg ved godt der er læssevis af emner som omtaler ASRock / Terratac, men jeg synes ikke lige jeg kan finde svar på mine spørgsmål.
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
explodedk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-September-2006
Sted: København
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 18:37
jeg har lige købt mig en terratec cinergy htc usb xs som ud fra specifikationerne skulle kunne ta dvb-t/c mpeg2/4 og decode h.264 - altså alt den skal kunne for at kunne ta yousee kanalerne ned, dog ikke dem der er scramblet... jeg sidder pt og tester den på min alm. pc inden den ryger over i min asrock som mediacenter. jeg kører pt en ubuntu med xbmc live på den, men installerer nok win7 på den istedet, og så havde jeg tænkt mig at køre med mediaportal da jeg synes windows mce er ret kedelig og ikke nem at customize

kan  godt lige gi lyd fra mig når jeg har fået det sat op om en uges tid hvis du er interesseret..
KBH/Amager
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 19:25
Det lyder godt - jeg ser frem til at høre mere om det.

Hvad er grunden til at du går væk fra ubuntu ?
Jeg har også ubuntu med i overvejelserne, men vil der være problemer med BD afspilning så ?
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
explodedk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-September-2006
Sted: København
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 22:47
bd afspilning har jeg ikke prøvet da jeg har købt den uden bd. jeg har simpelthen ikke behovet for det, så ville jeg hellere spare de kr :)

men grunden til jeg ville væk fra ubuntu var fordi jeg gerne ville ha et komplet mediacenter med tv indbygget, og havde mediaportal i tankerne...
KBH/Amager
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu