|
ATV 4K refreshrate switching |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Februar-2018 kl. 20:36 |
Hej
Hvor mange har succes med ATV refreshrate switching? Min oplevelse er, at kun ganske få apps supporterer det, herunder Infuse. Jeg kan ikke få det til at virke med DRtv Tv2 Play, Plex eller HBO? Hvad gør jeg forkert? Mvh Jesper Ps: Bruger Highspeed HDMI
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12341 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
TV2 Play understøtter det. DR gør ikke. Ellers virker det hos mig med Netflix, Hulu, iTunes-indhold og Amazon Prime. De to sidstnævnte har dog sync-problemer, så når jeg bruger dem slår jeg det fra.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Tricket er at indstille den efter de apps der ikke kan. Og de viser alle 50hz. Så sæt den til 50hz standard, og lad den så skifte i Infuse, Netflix og andre, som har matereale i 24hz.
Det sker godt nok på bekostning af pauseskærmen, som kun kører 60hz, men hellere end hakkende pauseskærm, end hakkende film/serier. |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4620 |
Skift af frame rate virker som udgangspunkt med alle de apps, som bruger standard videoafspiller på tvOS. Bruger en app en modificeret videoafspiller, så skal de aktivt tage API'en i brug. Det er det f.eks. Infuse har gjort.
Netflix, iTunes m.fl. bruger standard videoafspiller, så her virkede det fra start. Man kan ikke gøre noget for at få det til at virke med de apps, hvor det ikke virker i dag, andet end at vente på, at de aktivt enten skifter til standard videoafspiller eller tager API'en i brug.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
wiesel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Valby Status: Offline Point: 207 |
Jeg kører med 50hz SDR som standard til DR og Viaplay og lader så apple tv skifte når jeg bruger youtube eller Infuse. Der kommer vidst en opdatering til det i tvOS 11.3 som skulle forbedre det.
Redigeret af wiesel - 19-Februar-2018 kl. 13:44 |
|
![]() |
|
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Tak, det giver mening. Dog plejer jeg at se min materiale i PLEX og her virker det vist endnu ikke for godt. Jeg må for alvor i gang med Infuse, i alt fald indtil PLEX er kommet med på noderne :-)
|
|
![]() |
|
Tak for svar. Jeg må afvente at de enkelte apps får det implementeret og indtil der leve med de udfordringer der følger med.
|
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
Fungerer rigtig fint med at sætte den til 50Hz SDR, og så lade de andre 60Hz HDR apps som virker switche.
Eneste som er lidt skræmmende, er at iTunes jævnligtfår syncproblemer som nævnt. Man skulle da forvente at lige den app virkede på ATV4K :-) Men mon ikke det snart er rettet. Redigeret af ZackGem - 19-Februar-2018 kl. 14:47 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12341 |
Man virker ikke synderligt interesserede i at ordne det. Da Netflix fik en opdatering som introducerede lip-sync problemerne kom der en ny opdatering som rettede fejlen indenfor en uge. I det mindste ved vi da at det KAN rettes.
Redigeret af Naiera - 19-Februar-2018 kl. 14:51 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |