|
Film på Seagate HD til iPad |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Steen2000 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-April-2016 kl. 13:33 |
Hej. Jeg ved ikke om dette er det rette forum at spørge i?
Men vi skal på ferie hvor vi skal flyve en del timer og ungerne skal gerne kunne se film. Jeg har derfor købt sådan en wireless seagate HD (Wireless plus). Men jeg ved sku ikke lige hvordan jeg får film over på den? Hvordan får jeg rippet deres DVD'er? Kan I anbefale et program Hvor kan jeg downloade (gerne købe) film fra nettet eller lign? Takker !!!
|
|
![]() |
|
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Steen...
Har selv lige været på ferie og to gange nu benyttet en lignende enhed, som du omtaler. Dog et andet fabrikat, men det burde være irrelevant. Jeg har bl.a. benyttet det gratis program som hedder MAKEMKV til at rippe filmene med. Og efterfølgende kopieret de rippede film af datterens over på harddisken. Bare kopieret dem direkte. Nu har APPLE-produkterne lidt problemer med diverse formater, men dette kan efterhånden løses med APP's som afhjælper dette. De er dog ikke helt gratis, men hvad gør man ikke for ens børn og hvis det kan løse lidt småproblemer - uden at koste en hel bondegård. Herefter har jeg benyttet mig af det trådløse netværk, som enheden kan oprette og sat IPADen på dette. Og så har datteren haft sine film. Til flyveturen kan man dog ikke have en sådan boks med trådløst netværk tændt - af gode grunde. Så her har vi benyttet APPLE STORE til at indkøbe et par film, som hun kunne hygge sig med sammen med de spil hun havde på IPADen. Her downloader du - efter at have købt filmen - ganske simpelt filmen til IPADen og kan så afspille den. Da den ligger i det rigtige - for IPAD - MP4-format. Ganske simpelt så er MKV-formatet en container, som kan indeholde diverse formater. F.eks. MKV eller MP4. Håber dette kan hjælpe ellers vil jeg gerne søge, at uddybe nærmere ved spørgsmål. Såfremt jeg kan.
![]() |
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Efter at film er ripper via MakeMKV så kan du køres igennem handbrake så den kan konverteres til M4V så iPad kan læse dem direkte
Redigeret af kim.t - 02-April-2016 kl. 14:10 |
|
![]() |
|
![]() |
|
Steen2000 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Takker !!
Ja det nemmeste ville være at købe et par film og downloade. Men deres ipads er kun 16 GB så der er vist ikke nok ledig plads :-(
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |