recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee antenneforsærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee antenneforsærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jensmike Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-August-2014
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee antenneforsærker
    Sendt: 12-August-2014 kl. 13:12
Hej

Har kigge på 2 forskellige forstærkere med 8 udgange, til brug i mit yousee signal, kan bare ikke lige gennemskue hvilken der er bedst. Hvad siger i, jeg kigger på disse 2:

Comega DA8-PMR

Triax IFA-288

Redigeret af jensmike - 12-August-2014 kl. 13:15
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af jensmike jensmike skrev:

Hej

Har kigge på 2 forskellige forstærkere med 8 udgange, til brug i mit yousee signal, kan bare ikke lige gennemskue hvilken der er bedst. Hvad siger i, jeg kigger på disse 2:

Comega DA8-PMR

Triax IFA-288

Det er nok to gode sider af cirka samme virkning.     De er begge godkendte af youSee og Stofa.

Der er  små forskelle - fx siger Trax, at ubrugte porte selv terminerer, medens Comega skal have en terminator monteret i ubrugte porte.   Men det er en meget lille omkostning.  
Forskellene ser så små ud, at jeg tror man skal måle på nøjagtigt samme måde på dem begge for at afsløre evt. forskellige.

Fx bruger Triax 3.1 W, medens Comega bruger under 4W.  Men deraf kan man ikke slutte, hvilken der faktisk bruger mindst strøm.   Forbruget  er for begge i omegnen af 25kWh om året.

Omvendt har Triax et støjtal under 7dB, medens Comega angiver 6dB. Igen skal man måle for at afsløre,   hvem der er mindst/bedst (i praksis er det sikkert helt lige meget).

Jeg kender kun Comega i praksis og den virker fint.  Men Triax forstærkerne er ret sikkert også gode. (De findes begge i en 4 og en 8 port udgave)

Disse forstærkere et ikke ikke særligt egnede til antenner, men er bygget til at tage et ret kraftigt (kabel-) signal og forstærke det så det kan fordeles til 4 eller 8 coax strenge.  og så har de begge returvej  der er bygget til  DOCSIS via kabel-tv.

Antennesignaler forstærkes helst tæt på antennen og der vælges en forstærker med vægt på meget lavt støjtal, især hvis man modtager fra en svag/fjern sender. 
Man vil normalt også få signaler fra flere antenner - UHF-tv, VHF-tv/VHF-DAB og FM radio og her vil man gerne bruge filtre mellem de enkelte frekvensbånd.
Ofte har man flere - typisk to - UHF antenner. Fx i København bruges en stor antenne mod Sverige og en lille mod Hove/Gladsaxe. Ligeledes i Søndrjylland eller på Sydfyn, hvor man ofte kan fange de normalt svagere tyske kanaler. 

Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu