|
Musik fra windows pc til iPad |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
perf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-November-2005 Status: Offline Point: 327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-September-2013 kl. 23:04 |
Hej
Mine cd'er er kopieret og ligger på min pc. Hvordan får jeg dem over på min iPad..og vel bedst Over i iTunes. Mvh |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad format har du rippet dine CD'er i?
Hvis de ellers er i et format, som iTunes vil arbejde med, så åbn iTunes og klik på menuknappen i øverste venstre hjørne og vælg "føj fil til bibliotek". Så navigerer du hen til mappen med dit musik i og markerer alle de numre du vil have.
Herefter er der flere måder at overføre til din iPad. Enten slutter du den til din PC med kabel. Ellers overfører du dem til din iCloud og henter dem derfra på din iPad. Eller også laver du trådløs link med iTunes til din iPad. Kan dog ikke huske hvordan man sætter det op. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
Sådan: Men læg mærke til denne sætning: Hvis indstillingen "Kopier arkiver/filer til mappen iTunes Music, når de føjes til biblioteket" er valgt i iTunes, kopierer iTunes automatisk alt indhold, der tilføjes i iTunes-biblioteket, til mappen iTunes Music. Du kan tilpasse denne indstilling eller ændre placeringen af mappen under fanen Avanceret i menuen Rediger i iTunes. Apple har flere letforståelige vejledninger her: |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
perf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-November-2005 Status: Offline Point: 327 |
nå ja, efter installation af I-tunes på min windows pc kunne jeg via kabel kopiere. :-) Men fandt så også ud af at mine musikfiler fylder mere end jeg troede så de kan alligevel ikke alle være på min ipad.
Hvad er ellers den bedste strategi til deling af musik/video/billeder i Apple verdenen. Er det Icloud eller en anden appledims i hjemmet. Det jeg tænker er at det kunne være en fordel at slippe for windowspc som server pga. langsom opstart osv. mvh |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
Du kan hente Remote App til din iPad. Den kan fjernstyre iTunes på pc. Jeg bruger lidt af hvert. Dvs. jeg synkroniserer mit iTunes musikbibliotek ud på en NAS som Sonos kan se. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 972 |
Perf, det kommer an på hvad du gerne vil med din musik?
Skal du høre musikken på farten? Skal du bare bruge musikken der hjemme? Hvad anlægs løsning skal det spille sammen med? AirPlay, Jack stik, Dock? Du må nok være lidt mere præcis med hvad du ønsker at opnå :) |
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
|
musik på farten, ja tænker at det bliver via min iphone som ikke er anskaffet endnu
Hjemme vil jeg gerne afspille musikken via både Ipad og Iphone..tænker at jeg kan
klare mig med afspilning via airplay til min apple tv box (den er koblet til receiver via hdmi)
så vidt jeg pt. har fundet ud af kan jeg ikke lave playlister som indeholder både musik fra ipad og musik på pc....det taler vel så for at have al musik på både ipad og iphone...Men er det hensigtmæssigt at bruge Itunes eller icloud til synkronisering
|
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 972 |
Det lyder ikke helt til at det du gerne vil er noget du kan i Apple verden.
I hjemmet ville jeg streame musik via airplay fra pcen, og så lave nogle play lister med det musik du hører mest og overføre disse til iPhoneog ipad. |
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |