recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af NAS Server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb af NAS Server

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2005
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvviewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 11 minutter siden kl. 18:36
Har dog ikke selv en NAS, men bruger almindelige WD usb diske i en usb hub koblet på min Windows 10 bærbar. Min raspberry pi 4 driver også en enkelt WD usb disk. Deling på raspberry pi er ikke helt nemt da det bl.a. kræver samba opsætning og mounting på en bestemt måde hvis det skal være multibruger. På Windows 10 bærbar bliver mapper på partitioner nemt delt i Serier1, Serier 2, Film1, Film2 som skrivebeskyttet til en udvalgt bruger osv. Til afspilning er det raspberry 4 og Kodi. Raspberryens netværk er dog ikke fantastisk, men det lykkes at afspille 4k filer hvis de ikke er voldsomme i størrelse. Desværre er Kodi en ældre version 19.4 og der er lidt begrænsninger i forhold til HDR 4K mv. Fjernbetjeningen er en android mobil med kore. Har tit tænkt over om der er en bedre afspiller derude for få penge men ved ikke lige hvad det skulle være. Setuppet virker jo også fint indtil videre....

Tilføjelse: bruger 4G router og VPN. Der er musik og film til alle enheder.

Redigeret af tvviewer - 4 timer 3 minutter siden kl. 18:44
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu