recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DLNA hjemmenetværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDLNA hjemmenetværk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Boelas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: DLNA hjemmenetværk
    Sendt: 03-Maj-2010 kl. 10:27
Vi er flyttet fra lille lejlighed til hus og nu skulle jeg gerne kravle rundt på loftet og få lidt ud af de tomrør der er tilgængelige. Nu vil jeg helst undgå at skulle gøre det igen og igen, så jeg har brug for et par råd.

Vi har YouSee kabeltv og internet og der ligger en f-connecter og venter på at sprede signalet ud i huset. Jeg går ud fra at trådløs ikke er helt optimalt endnu og vil derfor gerne vide hvordan jeg skal gribe det an at få stablet et godt streaming netværk op.

Jeg vil gerne kunne fodre et par Sony DLNA kombatible tv'er, en pc med Windows Media Center direkte fra en server (el. lignende) som kan stå gemt lidt af vejen - og gerne bruge denne som harddiskrecorder.

Hvad skal jeg bruge for at splitte og trække signalet ud fra en F-Connecter, hvis jeg skal have både tv og internet med ud i værelsernes udtag? Jeg kører selvfølgelig med trådløst internet, men jeg går, ud fra at der kræves lidt kabling fra server, san eller PS3 til tv'er og computere og det skal jo vel ske med RJ45 kabling.

Umiddelbart har jeg oplevet, at jeg ikke bare kan sætte en almindelig splitter på, fordi internet ikke kan følge med ud i kablerne, på samme måde som tv signalet kan.

Jeg ved godt det er lidt bredt, men jeg skal starte et eller andet sted.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 18:35
Du kan godt køre dit signal igennem en splitter og få internet i alle værelser, men det kræver så et modem ved hver udtag, og så har du stadig ikke noget netværk.

Her er hvad der fungerer ved mig. (stofa)

Hele signalet ind i en 3 splitter og ud til 1 dåse med tv,radio og data udtag(hør tdc hvad de anbefaler), og 2 dåser(td260) med radio, tv udtag (værelser)

Fra data udtaget ind i modem og videre derfra til en router. Derfra trækker du netværkskabler til de værelser der skal have internet .
Server kobles også til router

Håber det kan bruges

Hilsen Theilo

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu