recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - trådløst internet - hvad kan den
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettrådløst internet - hvad kan den

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6487
Direkte link til dette indlæg Emne: trådløst internet - hvad kan den
    Sendt: 15-Februar-2008 kl. 12:35

Hejsa jeg har en xbox 360 og overvejer at købe et HD DVD drev og en trådløst internet forbindelse..

Hvis jeg har trådløs forbindelse kan jeg så bruge min xbox til at streame musik fra min stationære PC ?? Og kan den eventuel også streame filmformater ?

Nogen der kan opsummere lidt hvad mulighederne er ?

på forhånd tak

Jon Hansen

Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Status: Offline
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 22:10
Jeg har ikke prøvet at streame musik (jeg køber al min musik fra iTunes nu om dage, og det DRM-beskyttede lydformat er det jo kun iTunes og iPods der kan afspille), men hvis du sætter media sharing op på din Windows PC (eller alternativt Media Center med 360'eren sat op som "extender") formoder jeg at du kan streame i hvert fald WMA-lydfiler og muligvis også MP3.

Video-streaming fungerer også (WMV og de fleste nyere DivX/Xvid filer, samt sikkert også Mpeg) - dog skal du være opmærksom på at hvis både din XBox 360 og din PC er koblet trådløst på dit lokalnetværk kan du rende ind i problemer med tilgængelig båndbredde hvis du forsøger at streame videofiler over en vis kvalitet (jeg skal ikke lige helt kunne sige hvor den grænse går, men 1280x720, 4000 kbit WMV og DivX video kan min 360'er i hvert fald ikke streame fra min PC uden at billedet hakker gevaldigt, mere eller mindre konstant).
Da du - med mindre jeg har overset noget - ikke med en XBox 360, modsat en PS3, kan kopiere filerne over på den indbyggede harddisk først (og dermed undgå båndbreddeproblemer), er dette værd at være opmærksom på afhængigt af dine behov. Men jeg vil tro at langt de fleste videofiler folk typisk har, ikke skulle volde nogen problemer ved streaming fra PC til XBox 360.

Hvis du ikke allerede har styr på opsætningsproceduren, kan du naturligvis finde den på det officielle XBox website.

http://www.xbox.com/en-US/support/systemuse/xbox360/digitalm edia/pc.htm

(Fjern mellemrummet mellem m og edia - jeg ved ikke hvorfor det her forum kategorisk nægter at lade mig skrive det korrekte link).

Redigeret af Miths - 15-Februar-2008 kl. 22:12
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu