recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 40GB - Hvad kan jeg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 40GB - Hvad kan jeg?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Status: Offline
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

... Eller Xbox360? som dog også kan bruges til spil og mce extender.

Hvis ikke den skal bruges til spil, vil jeg til enhver tid anbefale en PS3 over en XBox 360 - alene på grund af støjniveuet.
Blæseren og disc drevet i min PS3 er næsten fuldstændigt lydløse ligemeget hvad maskinen laver. Blæseren i min XBox 360 derimod, lyder lidt som en hårtørrer i lave omdrejninger, og disc drevet som en lille jet turbine , så jeg bruger nu udelukkende min PS3 til al medie streaming fra min PC - udover naturligvis, Blu-ray film og opskaleret DVD, samt et par enkelte spil. Desværre må jeg stadig klart anbefale 360'eren til sidstnævnte - spiludvalget til PS3, inklusive de mindre spil der kan downloades i online butikken, er stadig ualmindeligt skuffende efter min mening. Det ændrer sig forhåbentligt her i løbet af 2008.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Hvis ikke den skal bruges til spil, vil jeg til enhver tid anbefale en PS3 over en XBox 360 - alene på grund af støjniveuet.
Blæseren og disc drevet i min PS3 er næsten fuldstændigt lydløse ligemeget hvad maskinen laver. Blæseren i min XBox 360 derimod, lyder lidt som en hårtørrer i lave omdrejninger, og disc drevet som en lille jet turbine , så jeg bruger nu udelukkende min PS3 til al medie streaming fra min PC - udover naturligvis, Blu-ray film og opskaleret DVD, samt et par enkelte spil. Desværre må jeg stadig klart anbefale 360'eren til sidstnævnte - spiludvalget til PS3, inklusive de mindre spil der kan downloades i online butikken, er stadig ualmindeligt skuffende efter min mening. Det ændrer sig forhåbentligt her i løbet af 2008.

Jeg er helt enig.

Du lyder dog som om du kan nøjes med at sætte harddisken eksternt i en boks, og tilslutte den direkte til PS3? For er det primært streaming der bruges, så vil du kunne spare nogle hundred watt på ikke at have pc tændt til dette formål..  (tænk grønt) .. du sparer penge i længden
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 01:18

Hvis ikke den skal bruges til spil, vil jeg til enhver tid anbefale en PS3 over en XBox 360 - alene på grund af støjniveuet. Blæseren og disc drevet i min PS3 er næsten fuldstændigt lydløse ligemeget hvad maskinen laver. Blæseren i min XBox 360 derimod, lyder lidt som en hårtørrer i lave omdrejninger, og disc drevet som en lille jet turbine , så jeg bruger nu udelukkende min PS3 til al medie streaming fra min PC - udover naturligvis, Blu-ray film og opskaleret DVD, samt et par enkelte spil. Desværre må jeg stadig klart anbefale 360'eren til sidstnævnte - spiludvalget til PS3, inklusive de mindre spil der kan downloades i online butikken, er stadig ualmindeligt skuffende efter min mening. Det ændrer sig forhåbentligt her i løbet af 2008.
Jeg er helt enig. Du lyder dog som om du kan nøjes med at sætte harddisken eksternt i en boks, og tilslutte den direkte til PS3? For er det primært streaming der bruges, så vil du kunne spare nogle hundred watt på ikke at have pc tændt til dette formål..  (tænk grønt) .. du sparer penge i længden

Jeg havde faktisk købt en ekstern 500 GB LaCie i sidste uge, kopieret en større mængde video, billeder og musik ud i pænt sorterede mapper, satte den til min PS3, og opdagede så at jeg tilsyneladende lige havde spildt en tre-fire timer på den sortering - kun det der lå i roden a harddisken dukkede op i menuen, samt den overordnede mappe jeg havde lavet, men den blev bare vist som aldeles tom.

Og lige som jeg skriver det her beslutter jeg mig så langt om længe for at tjekke op på problemet og finder ud af at jeg tilsyneladende bare skulle have valgt "display all" , eller brugt Video, Music, Picture mappestrukturen.

Nå, men det var nu ikke eneste grund til at harddisken røg ind i skabet. Den ville ikke slukke (ingen powerknap, kun en påstået "soft off" funktion) når jeg satte PS3'en på standby, og så kunne den ellers stå der og snurre hele natten med mindre jeg hev strømkablet ud (det var ikke nok at trække USB-kablet ud).
Jeg skulle nok have købt endnu en WD My Book i stedet - jeg har været godt tilfreds med de to jeg bruger til min PC, men jeg må nu nok hellere gøre endnu et forsøg med den LaCie.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 17:43

Nå, men det var nu ikke eneste grund til at harddisken røg ind i skabet. Den ville ikke slukke (ingen powerknap, kun en påstået "soft off" funktion) når jeg satte PS3'en på standby, og så kunne den ellers stå der og snurre hele natten med mindre jeg hev strømkablet ud (det var ikke nok at trække USB-kablet ud).

Jeg løste mit "always on" problem, ved at sætte en auto tænd/sluk timer på. Så tænder den når jeg skal bruge den om aften, og slukker så dog på et fast tidspunkt om aftenen. Det virker dog fint.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu