recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba 32WL66 vs. Samsung 32M51B
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba 32WL66 vs. Samsung 32M51B

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Emne: Toshiba 32WL66 vs. Samsung 32M51B
    Sendt: 14-Juli-2006 kl. 15:26
Ja, jeg er også på nippet til at købe mig en 32" fladskærm...

Jeg er ret lun på fælleskøbet på Toshiba 32WL66Z, men jeg er blevet lidt i tvivl om det er det rette TV for mig...

Jeg skal bruge skærmen til analog kabel-TV, DVD og HTPC.

Jeg har undersøgt lidt nærmere omkr. Toshibaen, og har fundet ud af at der er lidt småmangler ifht. hvad jeg gerne vil ha' ud af mit nye fjernsyn:
* Picture in Picture (?)
* 1:1 pixelmapping
* Designet - jeg er lidt mere til piano-look-a-lak ;)

- Jeg er ret varm på designet på Samsungs M-serie, som efter sigende også skulle have et rigtig godt billede, og jeg synes designet er rigtig smukt!

Jeg vil ikke over 10.000 for fjernsynet, så jeg har er strandet ved 32M51B som er en lidt ældre model (til ca. 9500,-) - umiddelbart kan jeg se at den mangler 1 ekstra HDMI indgang(som jeg nok kan leve uden alligevel), men ellers synes jeg det ser ud til at den kan de ting Tosh'en ikke kan (eller ta'r jeg fejl?)...

Spørgsmålet er om der er nogen fornuft i at købe denne tidligere topmodel fremfor Tosh'en, eller er den væsentligt ringere?

/Christian
Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 15:29
Nå ja, selvfølgelig - er der nogen interessante alternativer..?

Jeg bryder mig ikke meget om Samsungs R-series design...

/Christian
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 15:30

Umiddelbart vil jeg mene at hvis valget står mellem 32M51B og Tosh'en - så får du et bedre fjernsyn med Tosh'en...

Casper

Redigeret af Kief - 14-Juli-2006 kl. 15:33
Mvh.

Casper
Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Umiddelbart vil jeg mene at hvis valget står mellem 32M51B og Tosh'en - så får du et bedre fjernsyn med Tosh'en...

Casper

okay, men Tosh'en har så vidt jeg har kunnet forstå, ikke PIP eller 1:1, hvilket Samsungen så vidt jeg har forstået, har?

/Christian
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2005
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 18:17
Den har ikke pip
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af ChriZ ChriZ skrev:

Casper

okay, men Tosh'en har så vidt jeg har kunnet forstå, ikke PIP eller 1:1, hvilket Samsungen så vidt jeg har forstået, har?

/Christian

Nej det er sandt den ikke har PM 1:1 - men det er endnu ret uvist hvordan Tosh'en har det med computer input, men hvis du ikke står og skal købe lige i morgen, så kan du afvente og læse brugerne herindes resultater af det igangværende fælleskøb.

Rent fjernsyns-mæssigt får du langt mere tv for pengene hos Tosh'en.

Casper

Mvh.

Casper
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 18:58

Husk 1:1 pm er ikke nødvendigivis altid lig med bedre billedkvalitet når der skal afspilles film. 

Du kan teoretisk sagtens risikere at Toshen leverer bedre billedkvalitet ved filmafspilning fra et 720p DVI/HDMI signal der billedbehandles af Toshens elektronik, end et 1360 1:1 pm VGA signal der muligvis ikke billedbehandles i Samsungen.

Men det er korrekt at et 1360 1:1 pm VGA signal giver en skarpere pc desktop. Så hvis skarpest mulig pc desktop er det du søger, vil Samsungen nok give bedst resultat.

Som Kief siger, der kommer nok snart nogle anmeldelser fra dem der har bestilt Toshen i fælleskøb, hvis du kan vente på det.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Husk 1:1 pm er ikke nødvendigivis altid lig med bedre billedkvalitet når der skal afspilles film. 

Du kan teoretisk sagtens risikere at Toshen leverer bedre billedkvalitet ved filmafspilning fra et 720p DVI/HDMI signal der billedbehandles af Toshens elektronik, end et 1360 1:1 pm VGA signal der muligvis ikke billedbehandles i Samsungen.

Men det er korrekt at et 1360 1:1 pm VGA signal giver en skarpere pc desktop. Så hvis skarpest mulig pc desktop er det du søger, vil Samsungen nok give bedst resultat.

Som Kief siger, der kommer nok snart nogle anmeldelser fra dem der har bestilt Toshen i fælleskøb, hvis du kan vente på det.

Jeg er lidt i syv sind, for jeg skal mere ha' et TV end en PC-skærm, det er nok mest det manglende PIP og designet der generer mig lidt - uden at være grimt, drømmer jeg om et TV der også pynter derhjemme ;)

Men det kan også være fordi jeg blev helt forelsket i de voldsomt dyre skærme, stort set alle i pianolak, TC strategisk har placeret lige ved indgangen :)

Men ja, det er nok en god idé at afvente lidt hvad folk erfarer...

/Christian
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2006 kl. 21:53

Ja se så er det noget helt andet vi er ovre i... Hvis du anser et tv for mere møbel end "fjernsyn" så vil du naturligvis sagtens købe M51'eren og så acceptere et lidt mindre godt billede...

Du siger at du er forelsket i de dyre skærme, men du kunne jo gøre noget andet. Det er:

Spare lidt penge på dit tv køb nu og købe den billigste skærm du kan acceptere billedet på (eks. Tosh'en eller M51'eren) Og så vente til år 2010 og så købe dit "lak" tv :)

Casper

Mvh.

Casper
Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 10:59

Ja se så er det noget helt andet vi er ovre i... Hvis du anser et tv for mere møbel end "fjernsyn" så vil du naturligvis sagtens købe M51'eren og så acceptere et lidt mindre godt billede...

Du siger at du er forelsket i de dyre skærme, men du kunne jo gøre noget andet. Det er:

Spare lidt penge på dit tv køb nu og købe den billigste skærm du kan acceptere billedet på (eks. Tosh'en eller M51'eren) Og så vente til år 2010 og så købe dit "lak" tv :)

Casper

Jeg anser nok et TV for mere TV end et møbel, men jeg vil gerne, nu det er lidt mere muligt med disse fladskærme, ha' et der også ser godt ud :) Jeg er blevet RET træt af min store 32" kasse der dominerer min stue vildt og voldsomt...

Jeg kan sagtens overleve med Toshibaen, det har bare ikke helt samme lækre design som Samsung'en, tilgengæld gi'r det nok en bedre wow-effekt når det er tændt... ;)

/Christian
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu